۹ بیماری خطرناکی که نشانه‌های آن‌ها روی ناخن و کف دستتان ظاهر خواهد شد!

یکی از راههای تشخیص بیماری دست ها و ناخن های شماست که گاهی با تغییر در شکل و رنگ و حالت آنها باید نگران شده و به سلامت خود مشکوک شوید.

بیماری‌های که از روی تغییرات دست انسان قابل تشخیص هستند!به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،وضعیت و ظاهر دستانمان می توانند به ما برخی از سرنخ هایی در مورد سلامتی مان نشان دهند و با مشاهده انها تشخیص بیماری مبتلا آسانتر خواهد بود ، بنابراین اینک مطلع شوید که این علائم می توانند خبر از 9 بیماری به ما دهند و درمان و تشخیص آنها را آسانتر خواهند کرد.

1-درد در انگشت شست و انگشت اشاره دست نشانه چه بیماری است؟

اگر شما در این قسمت از دستتان احساس سوزش و درد کردید ، این درد می تواند منجر به صدمه زدن به سندرم تونل کارپ که مرتبط به مچ دست می باشد .ما هنگامی این مشکل را تجربه می کنیم که تورم در مچ دست ظاهر می شود که باعث فشار بر عصب و همچنین باعث ایجاد یک سری احساسات کاملا ناخوشایند می شود.این یک مشکل است که بیشتر در افرادی مانند مکانیک ها و افرادی که بیش از حد با کامپیوتر کار می کنند ویا حتی نوازندگان ممکن است اتفاق بیوفتد .

2-زخم هایی در دست ها که مدت زمان زیادی بهبودشان طول می کشند خبر از بیماری می دهد

اگر زخم هایی روی دستتان دارید که مدت زمان زیادی طول می کشد تا بهبود یابند ، می توانند نشانه ایی از یک مشکل سلامتی باشند . اگر شما نیز چنین مشکلی داشته باشید ، می تواند به دلیل دیابت باشد . اگر این مشکل نیز با گرسنگی و تشنگی و همچنین سوزش در دست و پا همراه باشند باید در اسرع وقت به پزشک مراجعه نمایید و این مشکل بیشتر به دلیل قند خون بالا در بدن می باشد .

3-تغییر رنگ انگشتان دست علامت بیماری است

اگر احساس کردید که انگشتانتان تغییر رنگ می دهند ، نشان از چند مشکل مرتبط با سلامتی را می دهند . مشکلاتی اعم از :تغییر ناگهانی دمای بدن ، استرس و اضطراب و یا مشکلات عروقی می باشد ؛ با این حال، اگر این تغییرات رنگ همراه با خارش، درد، سوزن شدن یا بی حسی در انگشتان همراه باشد ، بنابراین شما باید آن را چک کنید و با پزشک متخصص مشورت کنید .

4- بیماری مربوط به عرق کردن بیش از حد دست

اگر احساس کردید که دستانتان بیش از حد عرق می کنند ، می تواند به دلیل هیپریدروزی کف دست باشد . عرق کردن دست ها اتفاقی معمولی می باشد ولی اگر احساس کردید که از حد خود گذشته است ، باید فورا به پزشک مراجعه نمایید تا این مشکل فورا حل شود .

5- ناخن های ضعیف و شکننده دست خبر از بیماری می دهد!

اگر متوجه شدید که ناخن های شما به راحتی می شکنند ، این می تواند به دلیل ارتباط نامناسب و غیر طبیعی با مواد شیمیایی مضر باشد و همچنین می تواند به دلایل مختلفی مانند مراقبت های نادرست از دست باشند .

این نیز می تواند به دلیل تیروئید باشد و اگر مشاهده کردید که با ضعف ، خستگی و دردهای مفصلی همراه است یا خیر ؟ اگر با این علائم همراه بودند به پزشک مراجعه نمایید .


بیشتر بخوانید:راز اثرانگشت انسان‌ها چیست؟


6- یخ و سرد بودن دست ها و بیماری عصبی

اگر شما از ان دسته از افرادی هستید که همیشه دستانشان سرد است و این سردی همراه با تغییر رنگ است ، باید به دکتر مراجعه نمایید .این علائم به دلیل عدم صحیح گردش خون در بدن و یا مشکلاتی در سیستم عصبی همراه است .

7- لرزش انگشتان دست چه ارتباطی به بیماری دارد؟

لرزش انگشتان دست و پا می توانند بسیار مضر باشند و خبرهای بدی به ما بدهند . این می تواند به دلیل حمل بارهای سنگین اتفاق بیوفتند و با کمی استراحت بهبود خواهند یافت .

اگر با خوابیدن مشاهده نمودید که بهبود نیافتند ، بدانید که به دلیل کمبود ویتامین هایی مانند B1، B6، B12 و E می باشند .

8- تورم دست ها و هشدار یک بیماری

اگر تورم را در دستانتان احساس کردید ، باید بدانید که به دلیل خوردن بیش از حد نمک یا روز گرم باشد و در این مورد تورم به زودی از بین می رود . با این حال ، اگر این تورم بیش از حد باقی ماند باید با پزشک خود مشورت نمایید تا فورا بهبود یابید و از گسترش آن جلوگیری نمایید .

9-تغییر رنگ در ناخن های دست و بیماری کم خونی

اگر احساس کردید که ناخن هایتان در حال تغییر رنگ هستند ، می تواند به دلیل سطح پایین هموگلوبین یا کم خونی باشد .این مشکل نیز با احساسات ناخوشایند و سوزش های دردناک در انگشتان همراه است که پس از درمان کاملا رفع خواهند شد .

منبع:نمناک 

انتهای پیام/

این تغییر در دست ها نشانه یک بیماری است !

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار