گراهام: ایران در مسیر پیروزی است و آمریکا و متحدانش عقب مانده‌اند

سناتور آمریکایی در یادداشتی در وال‌استریت ژورنال، ایران را پیروز تحولات خاورمیانه و آمریکا و متحدانش را بازندگان در این منطقه دانست.

ایران در مسیر پیروزی است و آمریکا و متحدانش عقب مانده‌اندبه گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هیل، «لیندسی گراهام» سناتور ایالت کارولینای جنوبی از حزب جمهوری‌خواه، در یادداشتی نوشت ایران در حال پیروزی در خاورمیانه است اما آمریکا و متحدانش در این رقابت‌ عقب مانده‌اند.

او روز سه‌شنبه پس از سفرش به خاورمیانه، در یادداشتی در وال‌استریت ژورنال نوشت: «من بارها به این منطقه سفر کرده‌ام، اما این دلسردکننده‌ترین سفرم بود. ایران با کمک بشار اسد و ولادیمیر پوتین در حال پیروز شدن است. اما عرب‌های سنی، اسرائیل و آمریکا از رقابت‌ها عقب افتاده‌اند».

این سناتور آمریکایی در ادامه «باراک اوباما» رئیس‌جمهور سابق آمریکا را به دلیل انجام ندادن اقدامات کافی علیه «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه و خروج نیروهای آمریکایی از عراق سرزنش کرد.

گراهام نوشت هیچ راهبرد منسجمی برای «مبارزه با نفوذ رو به رشد ایران در عراق و تسلط ایران و روسیه بر سوریه نمی‌شناسم. امیدوارم دولت (واشنگتن) راهبردی را توسعه دهد که شامل منطقه پرواز ممنوع در سوریه شود. در نتیجه پناهجویان می‌توانند با امنیت به خانه‌هایشان بازگردند و آمریکا نیز می‌تواند نیروهای مخالف اسد را وارد سوریه کند. ما باید برای ایران و روسیه روشن کنیم که اگر با این نیروها درگیر شوند خودشان را در معرض خطر قرار می‌دهند».

هیل نوشت: یادداشت گراهام در حالی منتشر شده که روابط واشنگتن و تهران پس از روی کار آمدن دولت جدید آمریکا تیره‌تر شده است. ترامپ از توافق هسته‌ای تهران -که در زمان اوباما بین ایران و شش قدرت جهانی از جمله آمریکا امضا شد- انتقاد و آن را «بدترین توافقی که تاکنون به مذاکره گذاشته شده» توصیف کرده است. «نیکی هیلی» سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد، نیز تهران را به بی‌توجهی به قطعنامه‌های این سازمان و عرضه تسلیحات به معارضان یمنی متهم کرده است.

گراهام در یادداشت مذکور به روابط رژیم‌صهیونیستی و ایران و حمایت تهران از حزب‌الله نیز اشاره کرد. گراهام نوشت: «ارتش اسرائیل به ما اطلاع داد حزب‌الله با کمک ایران در حال تولید سلاح‌های هدایت شده دقیقی است. دقیقاً در حضور نیروهای حافظ صلح سازمان ملل مستقر در لبنان هزاران موشک میانبرد اسرائیل را نشانه گرفته‌اند. اسرائیل به زودی مجبور است به این سایت‌های موشکی حزب‌الله حمله کند».

انتهای پیام/

یادداشت گراهام علیه ایران در وال‌استریت ژورنال 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۸ ۲۳ اسفند ۱۳۹۶
بالاخره يك نفر واقغيت ها را ديده و توانايي هاي ايران را لمس كرده
آخرین اخبار