عضو کمیسیون اقتصادی مجلس :

تعصب به هویت ایرانی شرط اول خرید کالای ایرانی است

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی گفت: حمایت از کالای ایرانی مستلزم مولفه‌ها و پیش شرط‌هایی است؛ نخست اینکه باید نسبت به هویت ایرانی خودمان باور ذهنی داشته باشیم ونسبت به آن تعصب داشته باشیم.

 زهرا سعیدی در گفت و گو با  خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ، با اشاره به نامگذاری‌های سالانه مقام معظم رهبری افزود: همانطور که ایشان در جمع زائران و مجاوران حرم امام رضا (ع) فرمودند: نام گذاری‌ها با هدف جهت دادن به سیاست‌های اجرایی و عملکردی مسئولان حکومتی» و «توجه دادن افکار عمومی به مسائل و نیاز‌های مهم کشور» صورت می‌گیرد.

وی بیان کرد: در چند سال اخیر که ایشان شعار‌های اقتصادی را مطرح کرده اند، به نوعی یک ریل گذاری بر مبنای گفتمان اقتصاد مقاومتی بوده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: بر همین اساس عنوان حمایت از کالای ایرانی را نیز باید در راستای تلاش برای تحقق اقتصاد مقاومتی ارزیابی کرد. مصرف کالای ایرانی، افزایش تولید و اشتغال را به دنبال خواهد داشت که نتیجه نهایی این روند، کاهش وابستگی اقتصادی کشور است که هدف نهایی از گفتمان اقتصاد مقاومتی است.

وی بیان داشت: حمایت از کالای ایرانی مستلزم مولفه‌ها و پیش شرط‌هایی است؛ نخست اینکه باید نسبت به هویت ایرانی خودمان باور ذهنی داشته باشیم ونسبت به آن تعصب داشته باشیم.
زهرا سعیدی افزود:باید یک عزم ملی در جهت مصرف کالای داخلی در کشور با اصلاح الگوی مصرف و اصلاح سبک زندگی شکل گیرد که خود مردم بیشتر میتوانند در این زمینه کمک کنند.
او تاکید کرد: مجموعه‌ای از اقدامات برای حمایت از کالای ایرانی ضروری است و در این راستا وظیفه نها‌های حاکمیتی از جمله دولت، مجلس و قوه قضاییه است؛ دولت باید با حمایت از تولیدگران و سرمایه گذاران اولین قدم در این چرخه و زنجیره یعنی از تولید کالای مرغوب و با کیفیت تا مصرف را بردارد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد: یکی از مهمترین اقدامات مقابله با قاچاق است؛ قاچاق بزرگترین ضربه را به تولید داخلی وارد کرده است؛ مبارزه با قاچاق نیازمند همکاری قوای سه گانه است؛ باید خلا‌های قانونی در این ارتباط پوشش داده شود که خوشبختانه در مجلس و کمیسیون اقتصادی که بنده نیز عضو آن هستم، لایحه اصلاح قانون مقابله با قاچاق کالا و ارز وقت زیادی گذاشته شده و به نتایج خوبی رسیده است.

وی بیان کرد:دولت لازم است به جد منافذ ورود کالای قاچاق به کشور را مسدود کند و از طرفیت قوده قضاییه برای مقابله با متخالفان استفاده شود.

سعیدی گفت:: نکته مهم بعدی، موضوع واردات و صادرات است؛ در حوزه صادرات باید موانع موجود از سر راه صادرکنندگان برداشته شود. الیته باید توجه داشته باشیم که حضور در بازار‌های دیگر کشور‌های به ویژه منطقه، نیازمند تولید کالای مرغوب و با کیفیت است.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی گفت: در حوزه صادرات، باید مانع ورود کالا‌هایی شد که تولید مشابه داخلی دارند. وطیفه دولت مدیریت واردات کالاست؛متاسفانه گا‌هی شاهدیم که در بخش‌هایی که تولید مرغوب داخلی روی دسته تولیدکنندگان داخلی مانده، کالای خارجی وارد می‌شود و در بسیاری از موارد هم پای رانت و عده‌ای ویژه خوار در میان است.

وی خاطر نشان کرد: اگر به دنبال رسیدن به یک اقتصاد پویا و غیر وابسته، رفاه اجتماعی، افزایش نرخ اشتغال، سرمایه گذاری برای نسل‌های آینده هستیم، چاره‌ای جز حمایت از تولید داخلی و مصرف کالای ایرانی نیست.

انتهای پیام/ س

صحبت های نماینده مبارکه در باره نام گذاری سال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.