پایگاه صهیونیستی جروزالم پست گزارش داد؛

نشست سه‌جانبه ایران، روسیه و ترکیه، نشان از شکست آمریکا در منطقه دارد

جروزالم پست در مطلبی دستاوردهای نشست سه‌جانبه ایران، روسیه و ترکیه و پیامدهای آن برای آمریکا و متحدان آن در منطقه را بررسی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی صهیونیستی جروزالم پست در مطلبی نوشت رسانه‌های ایران نشست موفقیت‌آمیز روسای جمهور ایران، روسیه و ترکیه در آنکارا را به رخ می‌کشند.

اما اکنون ایران تنها پیروز در این نشست که به منظور بررسی آینده سوریه تشکیل شد، نیست. روسیه و ترکیه هر دو به حس پیروزی در مقابل آمریکا در مسئله سوریه دست یافته اند. در حالی که سران این سه کشور با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند، واشنگتن همچنان سیاست واضحی در قبال سوریه به عنوان کشوری که در آن نیروهای نظامی دارد، در دستور کار ندارد.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، و رجب طیب اردوغان، همتای ترکیه‌ای آن‌ها، برای شرکت در دومین نشست سه جانبه درباره سوریه در آنکارا با یکدیگر دیدار کردند. این در حالی است که آمریکا در این معادله جایی پیدا نکرده است. پیام این نشست در آنکارا این بود که آمریکا در آینده سوریه هیچ نقشی ایفا نخواهد کرد.

این پایگاه صهیونیستی در ادامه اذعان کرد: وحدت میان روسیه، ایران و ترکیه تضاد عجیبی با تفرقه در دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، دارد. از هنگامی که ترامپ اعلام کرد نیروهای آمریکایی به زودی از سوریه خارج خواهند شد، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در تلاش بوده است خلاف این مسئله را نشان دهد.

نگارنده این مطلب افزود: مشکل اصلی این است که آمریکا برنامه مشخصی در قبال سوریه ندارد و به نظر می‌رسد رقبای واشنگتن، برنامه‌های خود را در اختیار داشته باشند. این کشورها با حذف جایگاه آمریکا در مذاکرات بر سر مسئله سوریه پیامی واضح را به گوش می‌رسانند. پیام آن‌ها این است که دلیلی ندارد حتی هنگام مذاکره بر سر بزرگترین مسائل که مربوط به نیروهای نظامی آمریکایی نیز می‌شود، پای آمریکا را به میان آورد. به این ترتیب، به نظر نمی‌رسد واشنگتن راه بازگشت داشته باشد و این موضوع به این معنی است که نتایج نشست سه جانبه ایران، روسیه و ترکیه پیامدهایی برای سیاست خارجی آمریکا خواهد داشت.

همچنین به این معنی است که علی‌رغم این‌ که وقایع و تحولات در سوریه تمام منطقه را تحت‌الشعاع قرار خواهد داد، متحدان آمریکا مانند عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی نیز در آینده سوریه صدایی نخواهند داشت.

انتهای پیام/

برچسب ها: سوریه ، آمریکا ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار