چین قصد دارد بزرگترین هواپیمای آب نشین جهان را تا ۲۰۲۲ به مشتریان خود تحویل دهد.

بزرگترین هواپیمای آب نشین جهان را چین می‌سازدبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ هوانگ لینگکای طراح ارشد شرکت AVIC چین در این باره می‌گوید: ما تلاش می‌کنیم تا ۲۰۲۱ میلادی گواهینامه پرواز را از مقامات هوانوردی دریافت کنیم و تا ۲۰۲۲ این هواپیما را به مشتریان تحویل دهیم.

چین قصد دارد بزرگترین هواپیمای آب نشین جهان را تا ۲۰۲۲ به مشتریان خود تحویل دهد. این هواپیما که در چین ساخته می‌شود AG ۶۰۰ نام گرفته است.

تولید AG ۶۰۰ بخشی از برنامه چین برای نوین سازی ارتش خود است. به هرحال نخستین پرواز این هواپیما در دسامبر گذشته انجام شد. به گفته هوانگ هواپیمای مذکور در سال جاری پرواز‌های بیشتری را انجام می‌دهد و همچنین برای نخستین بار از روی آب پرواز را آغاز می‌کند.


بیشتر بخوانید:ساخت هواپیما با سقف شیشه‌ای توسط ایرباس + عکس


برای ساخت این هواپیما ۸ سال صرف شده و به اندازه بویینگ ۷۳۷ است. همچنین AG ۶۰۰ طوری طراحی شده که بتواند عملیات نجات در دریا و خاموش کردن آتش سوزی در جنگل را اجرا کند.

علاوه برآن هواپیما می‌تواند از زمین و روی آب بلند شود. در همین راستا مجهز به ۴ موتور توربو است و می‌تواند۵۰ نفر را حمل کند. در عملیات‌های اطفای حریق نیز قابلیت حمل ۱۲ متریک تن آب را به مدت ۲۰ دقیقه دارد.

منبع:مهر

انتهای پیام/

بزرگترین هواپیمای آب نشین جهان را تا ۲۰۲۲ به مشتریان خود تحویل دهد

برچسب ها: اخبار علمی ، خواندنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.