نیازسنجی بازار برای اشتغال جوانان

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای سیرجان گفت: نیاز‌های صنایع و معادن و شرکت‌های تولیدی بررسی و براساس این نیاز‌ها در رشته‌های مختلف دوره‌های آموزشی برای جوانان و هنرجویان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محسن نعمتی رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای سیرجان امروز در حاشیه برگزاری آموزش‌های توسعه گرای محور مشارکت براساس نیاز بازار گفت: در این طرح نیاز‌های صنایع و معادن و شرکت‌های تولیدی بررسی شده و براساس این نیاز‌ها در رشته‌های مختلف دوره‌های آموزشی برای جوانان و هنرجویان برگزار می‌شود.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای سیرجان، از آموزش برای ده هزار جوانان جویای کار در قالب طرح آموزش‌های توسعه گرای مشارکت محور در رشته‌های رانندگی و کار با ماشین آلات صنعتی و معدنی، بیل مکانیکی، تراک، گریدر، لدر و جرتقیل و همچنین رشته‌های مورد نیاز صنایع همانند برق ساختمان و خودرو، جوشکاری با برق و گاز آرگن، مکانیکی، تراشکاری خبرداد .

وی گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از یک هزار نفر این آموزش‌ها را گذراندند و در ۹۷ آموزشگاه آزاد تحت پوشش هم بیش از ۳ هزار نفر در حال فراگیری مهارت در رشته‌های مورد نیاز هستند.

وی افزود: پس از اتمام دوره آموزش‌ها و اعطائ گواهینامه مهارت توسط آموزش دیدگان و با توجه به نیاز صنایع و معادن شهرستان و هماهنگی در خصوص جذب نیرو‌های بومی و آموزش دیده در صد زیادی از آموزش دیدگان جذب بازار کار شوند.

انتهای پیام/ی

استقبال جوانان سیرجانی از آموزش های فنی و حرفه ای

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار