تیم مولر دسترسی به شواهد بدست آمده از تحقیقات درباره پرونده انتخابات را محدود می‌کند

به دنبال نگرانی از مداخله خارجی در انتخابات آتی کنگره، تیم مولر دسترسی به اطلاعات پرونده مداخله ادعایی روسیه در انتخابات آمریکا را محدود می‌کند.

تیم مولر دسترسی به شواهد بدست آمده از تحقیقات را محدود می‌کندبه گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، بنا با اسناد دادگاهی دفتر رابرت مولر، بازرس ویژه پرونده مداخله ادعایی روسیه در انتخابات سال 2016 آمریکا، ادعا کرد که سرویس‌های اطلاعاتی روسیه در تلاش هستند تا در انتخابات میان‌دوره‌ای سال 2018 کنگره مداخله نمایند و به همین علت دادستان‌های این کشور تلاش می‌کنند تا دسترسی به شواهد جمع‌آوری شده در خصوص پرونده مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 این کشور را محدود نمایند.

تیم مولر در سیر دادگاهی روز سه شنبه با یک قاضی فدرال در واشنگتن اعلام کرد: افشای عمومی یا غیر مجاز شواهد بدست آمده از تحقیقات تیم بازرس ویژه منجر به انتشار اطلاعاتی خواهد شد که به سرویس‌های اطلاعاتی خارجی، به ویژه سرویس‌های اطلاعاتی متعلق به روسیه و نیز عاملان خارجی در آینده برای اقدام علیه آمریکا کمک خواهد کرد. به همین منظور، دادستان‌ها از قاضی فدرال خواستند تا میزان اطلاعاتی که از سوی وکلا در اولین پرونده کیفری مربوط به تلاش‌های روسیه برای مداخله در انتخابات ریاست جمهوری دو سال پیش این کشور، می‌تواند به اشتراک گذاشته شود، را محدود نماید.

در جلسه دادگاه روز سه شنبه تنها مسئله مربوط به شرکت مدیریت و مشاوره «کنکورد» روسیه مطرح شد. دادستان‌های دادگاه اعلام کردند که این شرکت روسی که در سنت پترزبورگ قرار دارد، از سوی یوگی پریگوژین، تاجر روس اداره می‌شود. در ماه فوریه دفتر تیم تحقیقاتی رابرت مولر پریگوژین و 12 تبعه روس را متهم به مشارکت در یک توطئه گسترده برای ایجاد اختلاف در نظام سیاسی آمریکا از سال 2014 تا 2017 کردند.

روز دوشنبه مایکل هیدن، رئیس سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، سیا، اعلام کرد که این کشور فاقد یک رویکرد یکپارچه دولتی برای مقابله با مداخلات خارجی در انتخابات‌های آمریکا است. رئیس سابق سازمان سیا تاکید کرد: دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اقدامات خیلی مناسبی را، که برای مقابله موثر با مداخله ادعایی روسیه در انتخابات آمریکا لازم است، اتخاذ نکرده است.

جامعه اطلاعاتی آمریکا در ماه ژانویه این ادعا را مطرح کرد که روسیه تلاش کرده است تا در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 مداخله نماید تا از این طریق بتواند به ترامپ، نامزد وقت حزب جمهوری‌خواه برای پیروزی در مقابل هیلاری کلینتون، نامزد رقیب از حزب دموکرات کمک نماید. روسیه بارها ادعاهای مربوط به مداخله در انتخابات آمریکا و تبانی با ستاد انتخاباتی ترامپ را رد کرده و تمامی آنها را بی پایه و اساس دانسته است. رئیس جمهور آمریکا نیز بارها با رد هر گونه تبانی با روس‌ها، تحقیقات تیم مولر را تعقیب توهمات نامیده است.

انتهای پیام/  

برچسب ها: روسیه ، آمریکا ، انتخابات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار