کلینتون، پوتین را به اقدام برای فروپاشی اتحادیه اروپا متهم کرد

نامزد شکست‌خورده انتخابات سال ۲۰۱۶ آمریکا، رئیس‌جمهور روسیه را پیشرو جنبش دنبال‌کننده فروپاشی اتحادیه اروپا دانست.

کلینتون پوتین را متهم به اقدام برای فروپاشی اتحادیه اروپا کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، هیلاری کلینتون، نامزد سابق حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا، با انتقاد از ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه او را پیشرو جنبشی دانست که به دنبال فروپاشی اتحادیه اروپا است.

این اظهارات در سخنرانی روز جمعه کلینتون در کالج ترینیتی دوبلین ایرلند مطرح شد. او در این کالج یک نشان افتخاری دریافت کرد.

وزیر خارجه پیشین آمریکا در جمع دانشجویان ایرلندی به انتقاد از روسای جمهور این کشور و روسیه پرداخت. کلینتون در اظهارات خود مدعی شد: ولادیمیر پوتین خود را به عنوان رهبر یک جنبش استبدادی و برترپندار نژاد سفید نشان داده که به دنبال فروپاشی اتحادیه اروپا، تضعیف متحدان قدیمی آمریکا و دموکراسی است. ما می‌توانیم شاهد خروج چنین جنبشی از کرملین باشیم که  به اروپا و ورای آن می‌رسد. این جنبش سبب تقویت ملی‌گرایان راست گرا، جدایی‌طلبان، نژادپرستان و نئونازی‌ها می‌شود. ما در عصری زندگی می‌کنیم که حقوق اساسی، فضیلت مدنی حتی واقعیت‌ها و عقلانیت به نحوی که تا پیش از این سابقه نداشته، مورد حمله قرار می‌گیرد.

بنا به گزارش وبسایت خبری ار تی ای ایرلند، کلینتون در ادامه سخنان خود بار دیگر مداخله ساختگی روسیه را دلیل شکست خود در انتخابات سال 2016 آمریکا عنوان کرد. او گفت مداخله ادعایی مسکو در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا بیش از یک هشدار و تهدید برای هر سیستم دموکراسی است.

کلینتون همچنین در این سخنرانی به انتقاد از دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا پرداخت و اعلام کرد دولت فعلی آمریکا جنگی را بر سر قوانین و مقررات به راه انداخته و حقیقت و استدلال را تضعیف کرده و مرتکب فساد شرم آور می‌شود. کلینتون با اشاره بحران فعلی مهاجران در آمریکا گفت: خانواده‌های مهاجر از هم جدا شده‌اند و با کودکان آنها به عنوان گروگان سیاسی برخورد ظالمانه می‌شود.

این اظهارات کلینتون در حالی است که مسکو همواره در بیانیه‌های بی‌شمار اعلام کرده است خواهان مشاهده اتحادیه اروپا به عنوان یک شریک قدرتمند و مستقل است.

در سال 2016 ولادیمیر چیوزوف، نماینده روسیه در اتحادیه اروپا تصریح کرد: ما می‌خواهیم اتحادیه اروپا را متحد، قدرتمند و با نگرشی مثبت نسبت به کشور خود بینیم و مهمتر از همه خواهان استقلال این اتحادیه در تصمیم‌گیری‌هایش هستیم.

در ماه فوریه سال 2018 نیز سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در گفتگو با یورونیوز موضع مسکو را در قبال اتحادیه اروپا باز تکرار کرد. لاوروف گفت: ما خواهان اروپایی قدرتمند و با ثبات هستیم. این اتحادیه بزرگترین شریک تجاری و اقتصادی ما محسوب می‌شود و این علیرغم تمامی تحولات صورت گرفته طی سه سال اخیر است. اروپا همچنان بزرگترین شریک سرمایه‌گذاری ما باقی خواهد ماند.

پیش از این کلینتون در دیدار با نخست وزیر ایرلند به بحث درباره برابری جنسیتی پرداخت.

انتهای پیام/

اتهام‌زنی کلینتون به پوتین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار