زاخارووا: مسکو تلاش می‌کند همکاری‌های خود با ایران را از گزند تحریم‌های آمریکا حفظ کند

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت مسکو تلاش می‌کند همکاری‌های اقتصادی خود با ایران را گسترش داده و آنها را از گزند تحریم‌های آمریکا مصون نگه دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه با تأکید بر اراده مسکو برای پایبندی به توافق هسته‌ای با ایران گفت: مسکو تلاش می‌کند همکاری‌های اقتصادی خود با ایران را گسترش داده و آنها را از گزند تحریم‌های  آمریکا مصون نگه دارد.

زاخارووا در نشست خبری هفتگی خود تاکید کرد: تا زمانی که توافق هسته‌ای پابرجا باشد، مسکو به تعهدات خود ذیل این توافق پایبند می‌ماند.

او گفت: در حاشیه نشست روز جمعه وزرای خارجه ایران و دیگر پنج عضو باقی مانده برجام، لاوروف با همتایان خود دیدار‌های دوجانبه نیز خواهد داشت.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در بخش دیگری از سخنانش خواستار لغو تحریم‌های تحمیلی به سوریه شد تا امکان بازسازی و بازگشت آوارگان سوری به کشورشان فراهم شود.

زاخارووا همچنین تأکید کرد مهمترین مانعی که اکنون در مسیر پاکسازی سوریه از تروریسم وجود دارد، حضور غیرقانونی نظامیان آمریکایی در خاک این کشور است.

او در واکنش به مسمومیت جدید با گاز سمی در شهر آمسبوری Amesbury در نزدیکی سالزبری، این موضوع را یک "بازی کثیف سیاسی" توصیف کرد.

زاخارووا اعلام کرد دولت انگلیس باید به دسیسه‌های خود پایان دهد و در ارتباط با موضوع مسمومیت با گاز سمی نوویتچوک از روسیه عذرخواهی کند. 

انتهای پیام/

نشست خبری سخنگوی وزارت خارجه روسیه

برچسب ها: برجام ، روسیه ، سوریه ، تحریم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار