دود غلیظ حاوی گازهای مضر موجب نگرانی شهروندان نیویورک شد +فیلم

در پی انفجار لوله انتقال بخار در محله‌‍‌ای شلوغ از نیویورک و انتشار گاز سمی آزبست، نیروهای امدادی به حالت آماده‌باش درآمدند.

دود غلیظ حاوی گازهای مضر موجب نگرانی شهروندان نیویورک شد+ فیلمبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در اثر انفجار لوله بزرگ انتقال گازهای مضر در محله شلوغ منهتن نیویورک، دود غلیظی در حجم بسیار زیاد به آسمان برخواست و موجب ترس و نگرانی مردم و مسئولین شهر شد.

این حادثه در ساعت 6:40 صبح در فاصله بین خیابان‌های 21 و 22 محله منهتن نیویورک رخ داد. پس از انتشار گاز در هوا به علت نگرانی از وجود گاز سمی و سرطان‌زا آزبست در دود، نیروهای امدادی به سرعت به حالت آماده باش درآمدند. پلیس با استقرار در محل انفجار لوله مسیرهای منتهی به محل حادثه را مسدود کرد و از مردم خواست از آن مردم دور شوند. آتش‌نشانان بلافاصله پس از دریافت گزارش انفجار در محل حاضر شدند و به مهار دود و آتش ناشی از انفجار پرداختند.

شهردار نیویورک در مصاحبه خبری پس از حادثه گفت: متاسفانه وجود گاز آزبست در بخار و دود برخواسته از لوله صحت دارد و همین امر موجب نگرانی و ترس بسیار ما شده است. هنوز علت دقیق انفجار مشخص نشده و سازمان آتش‌نشانی نیویورک تخریب لوله بر اثر عملیات راه‌سازی و یا ساختمان‌سازی را رد کرده است. سازمان‌ متولی بررسی این حادثه در حال تهیه نقشه‌ای دقیق از محل‌های آسیب‌دیده در اثر انتشار گاز است. در ابتدا امر این سازمان اعلام کرده است در چند روز آینده 49 ساختمان موجود در حوالی محل انفجار را مورد آزمایش‌های تخصصی و پاکسازی قرار می‌دهد.

سازمان‌های درمانی نیویورک از کسانی که در زمان انفجار در محل حادثه و یا نزدیک آن حضور داشتند، خواستند تا لباس‌های خود را جهت آزمایش به مراکز که مسئول بررسی خطرات ناشی از انتشار گاز آزبست هستند، تحویل دهند. به جز یک افسر پلیس و سه شهروند که در اثر انفجار و پرتاب شدن دچار آسیب دیدگی جزئی شده بودند و گزارش دیگری از آسیب‌دیدگی‌های اولیه اعلام نشده است.

دود غلیظ حاوی گازهای مضر موجب نگرانی شهروندان نیویورک شد+ فیلم

گاز آزبست یکی از مهم‌ترین آلاینده‌های هوا در جهان است و در گذشته برای حفاظت از آتش‌سوزی و ایزوله کردن لوله‌های آب گرم، پوشش و نمای ساختمان و لنت ترمز خودروها استفاده می‌شد. با اینکه تولید و استفاده از مواد حاوی گاز آزبست در بسیاری از نقاط دنیا ممنوع شده است ولی هنوز هم در بضی از کشورها از آن استفاده می‌شود. این گاز بیماری‌زا مواد ریز و خطرناکی است که با نفوذ در ریه موجب ایجاد زخم‌های ریز و اختلالات تنفسی می‌گردد.

در ادامه فیلم انفجار لوله در نیویورک را مشاهده می‌کنید:

بیشتر بخوانید: پدری که پسربچه 3 ساله اش را با خودرو زیر گرفت+ فیلم

بیشتر بخوانید: مقام دولتی که در پوشش مبدل مردم را کتک می زند! +فیلم

انتهای پیام/

انتشار گاز سمی در نیویورک مردم را به وحشت انداخت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.