توسعه کشت گیاهان دارویی مرهمی بر درد بی آبی استان یزد

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی استان یزدگفت:برای مقابله با مسئله کم آبی در استان یزد کشت گیاهان دارویی کم آبخواه بر کشت گیاهان پرآبخواه ضرورت دارد.

ابراهیمی مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی استان یزد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد کشت گیاهان دارویی را راه حل مناسبی برای مقابله با مسئله کم آبی در بخش کشاورزی دانست و گفت: در حال حاضر ۳۸۴۲۰ هکتار از اراضی استان زیر کشت گیاهان دارویی است.

ابراهیمی ضرورت کاشت این گیاهان را حفظ منابع آبی کویر با هدف استفاده بهینه از امکانات و نهاده‌ها، افزایش عملکرد در واحد سطح و استفاده از ظرفیت‌های موجود در این زمینه دانست و افزود: گیاهان دارویی متناسب با اقلیم استان گیاهان کم آبخواه، مقاوم به شوری، خشکی و تنش سرمایی و پرمحصول با طول رشد کوتاه نظیر زعفران، گنجد، ارزن، زیره، سیر و گیاهان علوفه کم آبخواه که با آب زمستان آبیاری می‌شوند است.

وی خاطرنشان کرد: تهیه و تنظیم طرح اصلاح کشت و جایگزینی محصولات کم آبخواه، توسعه کاشت نشایی، استفاده از ارقام مقاوم و پرمحصول، توسعه آبیاری تحت فشار در مزارع از جمله اقدامات انجام شده برای افزایش میزان کشت گیاهان دارویی است و در آینده هم قرار است تسهیلاتی جهت کشت گیاهان دارویی به متقاضیان ارائه شود.

ابراهیمی تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۵۰۰۰ نفر در این بخش مشغول به فعالیت هستند و محصولاتی مانند زعفران، مرزنگوش، زیره سبز و گیاهان مرتعی مانند انغوزه به استان‌های هم جوار و حتی خارج از کشور صادر می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در حال حاضر سالانه ۲۵۰ تن تولید گیاه دارویی و کم آبخواه به خصوص رعفران در استان کشت می‌شود اظهار امیدواری کرد: با استفاده از روش‌های نوین کشت و عرضه این گیاهان علاوه بر کمک به منابع آبی استان از ظرفیت‌های موجود در حوزه استفاده کرد.

انتهای پیام/ ا

بیش از 3هکتار از اراضی استان یزد زیر کشت گیاهان دارویی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار