روسیه از تمایل شمار زیادی از پناهندگان سوری برای بازگشت به میهن خود خبر داد

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد بیش از یک میلیون و هفتصد هزار پناهنده سوری مایل هستند به کشور خود بازگردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد بیش از یک میلیون و هفتصد هزار پناهنده سوری در ۹ کشور مایل هستند به کشور خود بازگردند.

وزارت دفاع روسیه بر آمادگی خود برای تسهیل در روند بازگشت پناهندگان سوری با همکاری مسئولان سوریه تاکید کرد.

محمد سلیمان، گزارشگر روسیا الیوم گزارش داد طبق اعلام مرکز استقبال، تقسیم و اسکان پناهندگان سوری _ وابسته به وزارت دفاع روسیه _ شمار ثبت شده پناهندگان سوری در بیست و شش کشور، حدود هفت میلیون نفر است. دو میلیون نفر از این تعداد را زنان و سه میلیون و پانصد هزار نفر را کودکان تشکیل می‌دهند. بیش از یک میلیون و هفتصد هزار نفر از پناهندگان سوری، تمایل خود را برای بازگشت به میهن خود اعلام کردند. بین کشور‌های همجوار سوریه، ترکیه بزرگ‌ترین کشور میزبان پناهندگان سوری است و بیش از سه میلیون و پانصد هزار پناهنده در آن حضور دارند که حدود سیصد هزار نفر از آن‌ها مایل هستند به میهن خود بازگردند.

پس از ترکیه، لبنان دومین کشور میزبان پناهندگان سوری با حدود یک میلیون پناهنده است که بیشتر آن‌ها مایل به بازگشت هستند.

اردن، سومین کشور میزبان پناهندگان سوری با حضور بیش از ششصد و شصت هزار پناهنده است که حدود یکصد و پنجاه هزار نفر از آن‌ها می‌خواهند به کشورشان بازگردند. در مصر هم حدود پانصد هزار پناهنده سوری حضور دارند که تقریبا صد هزار نفر از آن‌ها خواستار بازگشت هستند. در عراق بیش از دویست و پنجاه هزار پناهنده سوری حضور دارند که بیش از صد هزار نفر از آن‌ها می‌خواهند به کشور خود بازگردند.

میان کشور‌های اروپایی، آلمان در صدر کشور‌هایی است که با بیش از پانصد و سی و چهار هزار نفر، بیشترین پناهنده را از سوریه پذیرفته است و بیش از صد و هفتاد و چهار هزار نفر آن‌ها خواستار بازگشت هستند.

لندن با اختلاف زیاد در رتبه دوم قرار دارد که میزبان حدود هفتاد و پنج هزار پناهنده سوری است و بیش از چهل و دو هزار پناهنده سوری هم در اتریش هستند که شصت و هشت نفر آن‌ها خواستار بازگشت هستند.

پس از آن دانماک میزبان حدود هجده هزار پناهنده سوری است که چهارصد و دوازده نفر از آن‌ها می‌خواهند بازگردند.

از ماه سپتامبر ۲۰۱۵، دویست و سی و پنج هزار پناهنده سوری به سوریه بازگشته اند که هفتاد هزار نفر آن‌ها زن و صد و نوزده هزار نفر هم کودک هستند.

این افراد از طریق ده گذرگاه که در طول شبانه روز فعالیت می‌کنند، بازگشتند. معروف‌ترین این گذرگاه ها، گذرگاه نصیب در مرز‌های اردن و سوریه، گذرگاه الزمرانی در مرز‌های سوریه و لبنان و گذرگاه‌های جُرَیجیر، الدبوسیه، تل کلخ و القصیر و دو گذرگاه دیگر _ یکی هوایی و یکی دریایی _ است.

بازگشت این افراد طبق طرحی صورت می‌گیرد که بنا بر اعلام دولت سوریه هدف آن بازگرداندن پناهندگان به کشورشان با ضمانت‌های امنیتی و فراهم کردن فرصت‌های شغلی و اسکان برای این افراد است.

انتهای پیام/

تمایل هزاران پناهنده سوری برای بازگشت به میهن خود

برچسب ها: روسیه ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار