جشنواره گردو در ایستگاه ششم

فرماندار شهرستان بافت گفت :بزرگترین تولید کننده گردوی کشور میزبان ششمین جشنواره گردو است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، فتحعلی حمزه‌جواران؛ فرماندار بافت از برگزاری ششمین جشنواره گردو در ۹ شهریور جاری در پارک جنگلی شهر بزنجان شهرستان بافت خبر داد و گفت: از مردم سراسر ایران برای شرکت در این جشنواره دعوت که از شبکه استانی مرکز کرمان و شبکه‌های سراسری پخش می‌شود، دعوت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه سطح زیر کشت گردوی شهرستان مقام اول و در تولید گردو مقام دوم را در کشور داریم، افزود: یکی از کار‌هایی که می‌تواند ظرفیت بالقوه شهرستان بافت را بالفعل کند جشواره گردو است.

حمزه جواران تصریح کرد: شهرستان بافت یکی از قطب‌های کشاورزی در کشور است و ارگانیک بودن محصولات کشاورزی در این شهرستان یک جایگاه ویژه‌ای در کشور دارد که سرآمد این محصولات گردو بوده و ارگانیک کامل است.

وی اظهار داشت: شناسایی استعداد‌ها و توانایی‌های شهرستان بافت در راستای تولید محصول گردو، فراهم کردن زمینه اصلاح گردو به‌منظور بهره‌برداری بیشتر، شناسایی آفات و بیماری‌های گردو و راه‌های مناسب مبارزه با آن، فرآوری و ایجاد صنایع تبدیلی و بازاریابی محصول، ایجاد اشتغال مستقیم و غیر مستقیم و سرمایه‌گذاری در بخش‌های کشاورزی را خواهد داشت و جشنواره گردو نگاه سرمایه‌گذاری را به این شهرستان نگاه ویژه‌ای کرده است.
انتهای پیام/ی

شناسایی استعداد‌ها و توانایی‌های شهرستان بافت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار