انتقاد ازاجرایی نبودن مصوبات شورای گفتگو /کشاورزی کرمان بهره وری خوبی دارد

شورای گفتگوی دولت وبخش خصوصی در کرمان به ایستگاه سی وپنجم رسید.

انتقاد ازاجرایی نبودن مصوبات شورای گفتگو /کشاورزی کرمان بهره وری خوبی داردبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمدجوادفدایی سرپرست استانداری کرمان در سی وپنجمین شورای گفتگودولت وبخش خصوصی استان کرمان که دراستانداری کرمان برگزارشد گفت: زمان حرف زدن گذشته وکشاورزی کرمان به اقدامات عملیاتی نیازدارد.

وی افزود: حرف‌های مشترک زیادی برای اجرایی شدن امور داریم ابتدا باید استفاده ازحجم بالای آب استفاده شده درکشاورزی وبالا بردن بهره وری را مدنظر قرار داد.

فدایی تصریح کرد:۴هزارچاه مجوزدار که نیازبه نصب کنتورحجمی دارند باید سریع ترتعیین تکلیف شوند.

وی با اشاره به وجود 34هزار چاه در استان کرمان گفت: اینکه تنها 4هزار چاه از این مجموعه کنتور حجمی دارند آمار خوبی نیست.

سرپرست استانداری کرمان تصریح کرد:مصوبات شورای گفتگوی استان باید اجرایی شوند وهر جلسه مصوبات جلسه قبل و گزارشی از اتفاقات رخ داده در این بخش را باید ارائه کنیم.

سرپرست استانداری کرمان با انتقاد ازبرخی قوانین مانع اجرای طرح تجمیع اراضی گفت:مجلس بلید برای تضادموجود بین این طرح با قانون ارث فکری می‌کرد درحالی که این قانون متعلق به سال۸۵است

وی با تاکید بربهره وری متناسب با آب مصرف شده در استان اظهارداشت: در جلسه سازگاری با کم آبی نیز مطرح کردیم اگر قرار باشد به ازای هر کنتور حجمی 10میلیون تومان هزینه شود دولت با کمک بخش خصوصی این 30میلیاردتومان مورد نیاز برای تعداد مشخص کنتور حجمی را می پردازد تا مشکلات حوزه کشاورزی کاهش یابد.

فدایی بیان کرد:اگر بخواهیم 180میلیون مترمکعب آب را از دیگر مناطق به استان منتقل کنیم قبل از آن وضعیت کنتورهای حجمی باید مشخص شودوالا آب دوباره هدر می رود و دوباره بدون برنامه در کشاورزی سنتی استفاده می شود.

سرپرست استانداری کرمان افزود: اینکه بعد از 15سال از اجرای طرح آبیاری زیرسطحی تنها 4هزار هکتار از200هزار هکتار باغات پسته به سیستم آبیاری گفته شده مجهز شده آمار کمی است که باید هر چه سریعتر این آمار بیشتر شود.

وی همچنین خواستارتبدیل کشت های موجود به کشت های کم آب و پربازده شد وگفت: اگر امکان اینکه در باغات ازگلخانه نیز استفاده کنیم این امکان توسط جهاد کشاورزی فراهم شود.

فدایی خواستار تعیین نقشه کشاورزی در اراضی مانند جنوب استان شد وافزود: همان گونه که در نقشه های شهری محل ادارات وخانه ها و معابر مشخص می شود در این نقشه نیز مزارع مختلف گندم و زراعی و باغی ودیگر کشت های مختلف مشخص شوند.

وی اظهار کرد:متاسفانه همه ساله با برنامه ریزی هایی که انجام می شود بازهم کشت محصولاتی چون گوجه وپیاز با مشکلات وبحران های مختلفی روبرو می شود وقیمت گوجه حتی سال قبل تا 350تومان رسید.

انتهای پیام/ح

ضرورت توجه به عملیاتی شدن مصوبات شورای گفتگو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار