وزیر دفاع روسیه: سوریه برای پذیرش یک میلیون پناهجو آماده می‌شود

«سرگئی شویگو» با اشاره به روند بازسازی زیرساخت‌های سوریه از آمادگی این کشور برای پذیرش یک میلیون پناهجو خبر داد.

وزیر دفاع روسیه: سوریه برای پذیرش یک میلیون پناهجو آماده می‌شودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فرانس ۲۴، «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه روز سه‌شنبه اعلام کرد در پی عملیات بازسازی سوریه که با حمایت مسکو انجام می‌شود، دمشق برای پذیرش یک میلیون پناهجویی که از این کشور رفته‌اند، آماده می‌شود.

این مقام روس گفت: «از سال ۲۰۱۵ که آزادسازی روستا‌ها و شهر‌ها به صورت تدریجی آغاز شد بیش از یک میلیون سوری به کشورشان بازگشته‌اند و حالا شرایط بازگشت یک میلیون پناهجوی دیگر به خانه‌هایشان فراهم شده است».

به گفته شویگو، عملیات بازسازی گسترده زیرساخت ها، مسیر‌های حمل و نقل و ایست‌های امنیتی در حال انجام است تا سوریه بتواند آوارگان را بپذیرد.

روسیه -متحد قدیمی سوریه- حضور نظامی در سوریه را در سال ۲۰۱۵ آغاز کرد و این اقدام مسیر جنگ را تغییر داد. اسد و متحدان او مناطق زیادی را آزاد کرده اند و حالا توجه دولت به بازسازی این مناطق با کمک مسکو جلب شده است.

جنگ سوریه که در سال ۲۰۱۱ آغاز شد یکی از مخرب‌ترین تنش‌های پس از جنگ جهانی دوم است و بیش از نیمی از جمعیت سوریه را آواره کرده است. ۵ میلیون نفر از این آواره‌ها در خارج از مرز‌های سوریه هستند. اغلب آن‌ها به کشور‌های همسایه از جمله ترکیه، اردن و لبنان فرار کرده اند.

«دونالد ترامپ» و «ولادیمیر پوتین» روسای جمهور آمریکا و روسیه درباره بازگشت مهاجران در نشست هلسینکی که ماه گذشته برگزار شد، گفتگو کردند. مسکو بعداً اعلام کرد طرح‌هایی را برای همکاری با آمریکا به منظور بازگشت پناهجویان به واشنگتن پیشنهاد داده، اما جزئیات آن‌ها باید تایید شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار