نرم‌افزاری که زبان اشاره را همزمان ترجمه می‌کند +فیلم

دانشجویان دانشگاه نیویورک، اپلیکیشنی طراحی کرده اند که می‌تواند انقلابی در ارتباط مردم با یکدیگر ایجاد کند.

ترجمه همزمان زبان اشاره با این اپلکیشن + فیلمبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ارتباط گرفتن در دنیای ما امری ضروری است. انسان برای ادامه‌ی حیات خود نیاز به ارتباط با دیگران دارد. این‌کار را با نوشتن، حرف زدن، خواندن یا حتی نگاه کردن انجام می‌دهیم. اما گاهی موانع زبانی این ارتباط را دچار اختلال می‌کند.

گاهی زبان کشوری را بلد نیستیم و قصد داریم با فردی از آن‌جا ارتباط برقرار کنیم. مطمئنا این کار سختی است. برای همین ما از مترجم استفاده می‌کنیم. برای افرادی که از زبان اشاره برای ارتباط گرفتن استفاده می‌کنند نیز سخت است با کسانی که این زبان را بلد نیستند صحبت کنند. به همین دلیل هانگ لی، جکی چن و مینگفی هوانگ دانشجویان دانشگاه نیویورک یک برنامه واقعیت افزوده ساخته اند که می‌تواند زبان گفتاری را به زبان اشاره ترجمه کند.

شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که این نرم‌افزار چگونه کار می‌کند. اگر کاربران بخواهند زبان گفتاری را به زبان اشاره ترجمه کنند باید با تلفن‌هوشمند خود صحبت کنند، فرد دیگر در تلفن‌همراه انیمیشنی مشاهده می‌کند که آن جمله را به زبان اشاره ترجمه کرده است. اگر کسی بخواهد زبان اشاره را به زبان گفتاری تبدیل کند، آن فرد باید جلوی دوربین تلفن‌همراه به زبان اشاره سخن بگوید و جمله‌ها به زبان گفتاری ترجمه می‌شوند.

این نرم‌افزار یک نمونه اولیه است و هنوز جا برای پیشرفت دارد. این تیم در حال بهبود این نرم‌افزار برای توانایی بهتر آن هستند. این نرم‌افزار می‌تواند شروعی برای خداحافظی از موانع زبانی باشد. در ادامه فیلمی از نحوه عملکرد این نرم‌افزار را مشاهده می‌کنید:

 

بیشتر بخوانید: تاثیر رایانه بر خواب فرزند شما


انتهای پیام/

ارتباط بهتر با استفاده از این نرم‌افزار

برچسب ها: فناوری ، فضای مجازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار