نفت گران شد/ قیمت طلا کاهش یافت

انتشار گزارشی درباره کاهش غیر قابل پیش‌بینی ذخایر نفت خام آمریکا باعث افزایش بهای طلای سیاه شد.

نفت گران شد/ قیمت طلا کاهش یافتبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز، در پی انتشار داده های مؤسسه نفت آمریکا که نشان داد سطح ذخایر نفت خام این کشور با کاهش همراه بوده است و همچنین به دنبال تشدید تنش‌ها بر سر ناپدید شدن «جمال خاشقجی»، خبرنگار منتقد سعودی در ترکیه، بهای طلای سیاه امروز (چهارشنبه) برای چهارمین روز متوالی افزایش یافت.

بر این اساس، بهای نفت خام برنت (شاخص بین‌المللی) با 40 سنت افزایش به 81 دلار و 81 سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) هم با 30 سنت افزایش، 72 دلار و 22 سنت در هر بشکه معامله شد.

یک کارشناس حوزه نفت اعلام کرد: انتشار گزارش مؤسسه نفت آمریکا بازار طلای سیاه را شوکه کرد؛ زیرا ذخایر نفت خام آمریکا در هفته گذشته با 2.13 میلیون بشکه کاهش همراه بود. این درحالی است که پیش بینی ها چیز دیگری را نشان می داد.

ناپدید شدن خاشقجی، خبرنگار منتقد سعودی از تاریخ 2 اکتبر تاکنون هم بر روند تغییر بهای نفت اثرگذار بوده است. مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در سفر اخیر خود به عربستان سعودی گفت: ریاض اعلام کرده است که یک تحقیقات درباره علت ناپدید شدن خاشقجی آغاز خواهد کرد.

سرمایه گذاران حوزه نفت نگرانند که عربستان سعودی ممکن است از ذخایر نفتی خود برای تلافی علیه منتقدان استفاده کند.

در پی افزایش ارزش دلار آمریکا و انتظار بازار برای اعلام نتیجه نشست بانک مرکزی درباره زمان افزایش نرخ بهره، بهای طلا امروز با کاهش همراه بود. بهای هر اونس طلا با 0.2 درصد کاهش به 1222.74 دلار رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار