بیان دستاورد‌های چشمگیر ارتش روسیه در جنگ سوریه از زبان وزیر دفاع این کشور

وزیر دفاع روسیه در نشست وزیران دفاع آسیا و آسه آن در سنگاپور دستاورد‌های ارتش این کشور در جنگ سوریه را با همتایان خود به اشتراک گذاشت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه در پنجمین نشست وزیران دفاع آسیا و آسه آن در سنگاپور(ای دی ام ام –پلاس) گفت نیروی هوایی روسیه در قالب ماموریت خود در سوریه بیش از چهل هزار ماموریت –از جمله بیش از بیست و یک هزار یورش شبانه- انجام داده است.

شویگو گفت: "در این عملیات نظامی در سوریه بیش از صد بیست و دو هزار موضع تروریست‌ها منهدم شد. شمار قابل توجهی از افراد مسلح نیز در این حملات کشته شدند. در سوریه تجربیات جنگی خیلی خوبی کسب کرده‌ایم که آماده‌ایم آنها را در اختیار شرکای خود قرار دهیم."

وزیر دفاع روسیه تاکید کرد در نتیجه تلاش مرکز آشتی روسیه در سوریه، زندگی مسالمت‌آمیز در سوریه از سرگرفته شده است و بیش از دو هزار و پانصد شهرک در سراسر سوریه به فرایند آشتی ملحق شده‌اند.

وزیر دفاع روسیه خاطر نشان کرد موضوع اصلی که مقامات سوریه بر آن تمرکز کرده‌اند، حل مسائل انسانی و بازگشت آوارگان به منازلشان بود.

شویگو همچنین گفت بازگشت تروریست‌ها به منطقه آسیا-اقیانوس آرام پس از جنگ در سوریه و عراق تهدید تروریسم را در جنوب شرق آسیا تقویت می کند.

وی افزود: "بازگشت تروریست‌ها به منطقه آسیا-اقیانوس آرام که تجربه جنگ در عراق و سوریه را دارند، مشکلی جدی است. بازگشت آنها به معنی الحاق نیروی ورزیده به شبکه‌های تروریستی محلی است... تروریسم به تهدیدی جدی و جدی‌تر برای کشورهای منطقه آسیا-اقیانوس آرام تبدیل می‌شود. این تهدید نیز در نتیجه فعالیت‌های تعداد قابل توجهی از سازمان‌های افراط‌گرا در جنوب شرق آسیا ایجاد می‌شود."

وزیر دفاع روسیه همچنین گفت با حمایت های روسیه در سه سال مشارکت مسکو در جنگ سوریه، شبکه های گروه تروریستی داعش در سوریه به طور کامل از بین رفته‌اند.

شویگو ادامه داد: "در نتیجه عملیات نظامی روسیه در سوریه بیش از هشتاد و هفت هزار و پانصد شبه نظامی کشته شده و هزار و چهارصد و یازده شهرک و بیش از نود و پنج درصد از خاک سوریه آزاد شده‌اند.. شهرک‌های مهم سوریه آزاد شده‌اند... نیروهای نظامی سوریه در حال حاضر قلمرویی را که بیش از نود درصد مردم این کشور زندگی می کنند، تحت کنترل دارند."

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار