معاون آبخیزداری منابع طبیعی فارس:

اختصاص اعتبار به طرح‌های آبخیزداری جهرم

بیش از ۱۶ میلیارد ریال به طرح‌های آبخیزداری جهرم اختصاص یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ علی جواهری معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی فارس از تخصیص ۱۶ میلیارد و ۹۵۰ میلیون ریال برای اجرای طرح های آبخیزداری در شهرستان جهرم خبر داد.

وی افزود: این میزان اعتبار از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی و بر مبنای برنامه ریزی‌های به ۲ پروژه آبخیزداری بند سنگی –ملاتی منطقه آبگرم بالا و سه‌چاه بغل سیاه شهرستان جهرم اختصاص یافته است.

جواهری مساحت حوزه آبخیز منطقه سه چاه بغل سیاه را سه هزار هکتار اعلام کرد و گفت: اعتبار تخصیص یافته از محل صندوق توسعه ملی برای این پروژه ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ ملیون ریال است.

او ادامه داد: اعتبار اجرایی طرح آبخیزداری بند سنگی-ملاتی آبگرم بالا شش میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال و مساحت این حوزه آبخیز هشت هزار هکتار است و با اجرای آن میزان بهره وری از منابع آب در مناطق زیردست این حوزه افزایش خواهد یافت.

جواهری گفت: با بهره برداری از اینطرح ها سالانه حدود ۴۵۰ هزار متر مکعب آب قابل استحصال خواهد بود.

او همچنین تاثیرات طرح های آبخیزداری شهرستان جهرم را کاهش خسارت‌های ناشی از سیلاب‌های مخرب و مهار روان آب‌های سطحی در این شهرستان اعلام کرد.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی فارس تصریح کرد: این طرح‌ها تاکنون بیش از ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پیش بینی می‌شود تا پایان آذرماه امسال به بهره برداری کامل برسد.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار