علی علیزاده برای فعالان شبکه ایران اینترنشنال از سفیر ایران کمک خواست +فیلم

تحلیلگر سابق بی‌بی‌سی با انتشار ویدئویی در حساب کاربری توییتری خود از حمید بعیدی نژاد سفیر ایران در انگلیس خواست تا به کمک خبرنگاران اسیر در شبکه ایران اینترنشنال بیاید.

علی علیزاده برای فعالان شبکه ایران اینترنشنال از سفیر ایران کمک خواست +فیلمبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی علیزاده تحلیلگر سابق شبکه بی‌بی‌سی فارسی است. او پیش از این با حضور در شبکه ضدانقلاب من‌وتو از گردانندگان این شبکه خواست تا درمورد منابع مالی خود شفاف سازی کنند. پس از کوچ خبرنگاران شبکه‌های ضد انقلاب مختلف، از شبکه من و تو گرفته تا بی‌بی‌سی فارسی و صدای آمریکا به شبکه تازه تاسیس ایران اینترنشنال  که فعالیت خود را سال گذشته و پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در انگلیس شروع کرده است، علی علیزاده بارها با سوال از گردانندگان و مسئولان این شبکه  پیگیر شد تا منابع مالی این شبکه را روشن و پاسخ این سوال را پیدا کند که چه عاملی سبب شده است تا تعداد زیادی از خبرنگاران محل کار خود را تغییر دهند و ساکن این شبکه شوند.


بیشتر بخوانید: کوچ خبرنگاران ضد انقلاب به رسانه فارسی تحت حمایت عربستان


چند روز پیش روزنامه گاردین خبری درباره منابع مالی ایران اینترنشنال منتشر و در این گزارش تایید کرد منابع مالی این شبکه را عربستان سعودی تامین می‌کند. پیش از این هم خبرنگار ایرانی گاردین به خاطر افشاگری درباره منابع مالی شبکه ایران اینترنشنال مورد تهدید گردانندگان این شبکه قرار گرفته بود.


بیشتر بخوانید: تهدید نویسنده گاردین به خاطر افشاگری از منابع مالی ایران اینترنشنال


علی علیزاده پس از این شفافیت با انتشار ویدئویی در حساب توییتری خود از برخی از مهمانان شبکه ایران اینترنشنال نام می‌برد و از آنها می‌خواهد دیگر با این شبکه همکاری نکنند؛ چرا که منابع مالی شبکه ایران اینترنشنال توسط کشوری تأمین می‌شود که دستانش به خون خبرنگارانی در جهان آلوده  است.

علی علیزاده در ویدئویی دیگر از خبرنگاران و فعالان در این رسانه می‌خواهد حالا که حمایت مالی عربستان روشن شده است، این گروه به ادامه همکاری و فعالیت خود در این شبکه پایان دهند. چرا که به عقیده او از حالا دیگر هر کدام از فعالان این شبکه برچسب سعودی خواهند داشت. او در ادامه از حمید بعیدی‌نژاد سفیر ایران در انگلیس می‌خواهد به کمک فعالان در این شبکه بیاید و به لحاظ قانونی از آنان حمایت کند.

حمید بعیدی‌نژاد سفیر ایران در انگلیس نیز امروز با انتشار پستی در حساب کاربری خود در توییتر از آمادگی سفارت ایران برای کمک به برخی از کارکنان شبکه ایران اینترنشنال خبر داد. حمید بعیدی نژاد  در توئیتر نوشت: با افشای وابستگی شبکه های فارسی زبان مستقر در انگلیس به ویژه ایران اینترنشنال، برخی از کارکنان در تماس با سفارت لندن، از تهدیدات حقوقی توسط این شبکه ها در صورت قطع همکاریها ابراز نگرانی کرده اند. سفارت برای کمک به این افراد، وکیل مجربی را برای ارائه مشاوره ی حقوقی در نظر گرفته است.

علی علیزاده برای فعالان در شبکه ایران اینترنشنال از سفیر ایران کمک خواست +فیلم

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.