قدم‌هایی موثر در رفع ترس از دست دادن همسر/ آنچه در ترس از دست‌دادن پنهان شده است

یک مشاور خانواده معتقد است کسانی که به خود و توانایی‌هایشان شک دارند، لاجرم فرافکنی کرده و دچار ترس از دست دادن همسر می‌شوند.

شکوفه اویارحسینی مشاور خانواده در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: حس مالکیت در همه افراد وجود دارد؛ در واقع افراد نسبت به هرچیزی که دوست‌ دارند نوعی احساس مالکیت دارند و این حس ناشی از ترس درونی نسبت به از دست دادن است؛ در حقیقت پشت هر سوءظن‌ و رفتارهای کنترل‌گر، ترس از دست‌دادن پنهان شده است.

این مشاور خانواده بیان کرد: این افراد به نوعی در وجودشان چیزی را کم دارند، در واقع می‌خواهند به نوعی این جای خالی را پر کنند؛ در حقیقت شک و سوءظن آن‌ها نسبت به بیرون و فرد مقابلشان نیست بلکه نسبت به‌ خودشان است و به نوعی طرف مقابل و اتفاقات مختلف آینه‌ای است برای آن‌ها تا خودشان را ببینند.


بیشتر بخوانید: ريشه شک به همسر را در خودتان پيدا کنيد!


اویار حسینی ادامه داد: وقتی من نسبت به‌ خودم شک داشته‌ باشم یعنی به توانایی‌‌ها و دوست‌ داشتنی‌ بودن خودم شک دارم. مطمئن نیستم آنقدر خوب باشم که طرف مقابل حاضر شود با من بماند اما اگر اطمینان داشته باشم که آنقدر خوب هستم که طرف مقابل با من خواهد ماند دیگر نیازی ندارم با رفتارهای کنترل‌‌گر طرف مقابل را مجبور کنم با من بماند، یعنی خود باوری و اعتماد به نفس کافی دارم و مطمئن هستم طرف مقابل به خاطر من در این رابطه می ماند.

قدم‌هایی موثر در رفع شک به همسر/اگر دچار شک به همسر هستید، بخوانید

وی افزود: کسانی که به‌ خودشان و توانایی‌هایشان شک دارند، لاجرم فرافکنی کرده و به همسر شک می‌کنند، این افراد گمان می‌کنند آنقدرها خواستنی نیستند که طرف مقابل به این رابطه وفادار بماند، برخی افراد با شک کردن زندگی را دچار مشکلاتی می‌کنند و پس از گذشت مدتی متوجه می‌شوند شک‌شان بی مورد بوده و تنها زندگی خود را خراب کرده‌اند.

این مشاور خانواده تشریح کرد: اگر دچار شک به همسر هستید و بعد از مدتی فهمیدید اشتباه کرده‌ اید، اگر همسرتان متوجه شک شما نشده باشد باید روی خودتان کار کنید تا کاملا شک را فراموش کنید. در واقع تنها چیزی که می‌تواند شک‌ و نا آرامی‌ زوجین را از بین ببرد، محبت کردن بی‌قید و شرط به یکدیگر است، در این صورت رابطه دلپذیر می‌شود و در نتیجه دوباره اعتماد و آرامش به زندگی باز می‌گردد.


بیشتر بخوانید: با شک های همسر خود چه کنیم؟


قدم‌هایی موثر در رفع شک به همسر/اگر دچار شک به همسر هستید، بخوانید

اویار حسینی ادامه داد: در این بین اگر همسر شما متوجه شک شما شد، ابتدا به اشتباه خود اعتراف و از او معذرت‌ خواهی کنید، سپس به نوعی با رفتارهایتان نشان دهید که کاملا به او اعتماد دارید، به طور مثال کمتر سؤال کنید و  بدون قید و شرط به او محبت کرده و عشق بورزید.

روش برخورد با شَک همسر

وی با اشاره به روش برخورد صحیح در شک به همسر، گفت: گاهی پیش می‌آید که دچار شک به همسر شده‌اید و دلایلی دارید که شک‌تان درست است، در این حالت باید با توجه به موضوع و طرف مقابلتان راه‌ حل مناسبی را پیدا کنید؛ اول از همه باید شروع به جمع‌آوری اطلاعات کنید مثلاً اگر کسی به ما زنگ زده و از عدم‌ تعهد شوهرمان خبر داده‌ است نباید حرف او را حجت بدانیم بلکه خودمان  تحقیق کنیم.

قدم‌هایی موثر در رفع شک به همسر/اگر دچار شک به همسر هستید، بخوانید

این مشاور خانواده تشریح کرد: شاید با یک یا 2 بار چک کردن طرف مقابل (بدون اینکه خود او متوجه شود) از حقیقت ماجرا با خبر شویم و در نهایت با روشن شدن ماجرا، موضوع را با همسرمان مطرح کنیم و از او توضیح بخواهیم و 2 نفری مشکل را حل کنیم و اگر نشد با بزرگتر یا مشاور موضوع را مطرح کنیم، اما اگر مطمئن شدید که شک شما اشتباه است باید روی خودتان کار کنید تا کاملا موضوع را فراموش کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار