برگزاری تظاهرات ضدِ ترامپ در پاریس/ معترضان خطاب به رئیس‌جمهور آمریکا: آقای منفور، از اروپا برو بیرون!

صد‌ها نفر از مخالفان رئیس‌جمهور آمریکا در پاریس، راهپیمایی اعتراض‌آمیز خود علیه او را تحت تدابیر شدید امنیتی برگزار کردند.

به گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، صد‌ها نفر از مخالفان دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، که برای شرکت در مراسم یکصدمین سالگرد پایان جنگ جهانی اول به پاریس سفر کرده است، از لحظاتی پیش راهپیمایی اعتراض‌آمیز خود را با شعار «ترامپ خود جنگ است»، تحت تدابیر شدیدی امنیتی آغاز کردند.

حدود یک هزار نفر بعد از ظهر روز یکشنبه در میدان جمهوری پاریس در اعتراض به حضور رئیس جمهور فرانسه در مراسم یادبود پایان جنگ جهانی در پاریس تجمع کردند. این تظاهرات در حالی آغاز شد که پلیس و نیرو‌های امنیتی فرانسه تدابیر شدیدی به اجرا گذاشته اند.

مقامات پاریس بیم آن دارند که بین دویست تا چهارصد فعال خشن در این تظاهرات که در حاشیه مراسم یکصدمین سالگرد پایان جنگ بزرگ برگزار شده است، حضور داشته باشند.

کریستوف کاستانه، وزیر کشور فرانسه، روز یکشنبه ضمن اذعان به این که ممکن است تظاهرات اعتراض‌آمیز در میدان جمهوری به خشونت کشیده شود، اعلام کرد تدابیری به اجرا گذاشته شده است تا خشونت‌طلبان نتوانند تظاهرات را به خشونت بکشانند و به طور خودکار از تجمعات اعتراض‌آمیز کنار گذاشته شوند.

تظاهرکنندگان به دعوت جمعیت «نه جنگ نه وضع جنگی» در میدان جمهوری پاریس گرد هم آمده اند. این جمعیت از حدود پنجاه انجمن تشکیل شده است. معترضان از ساعت چهارده به وقت گرینویچ در میدان جمهوری پاریس که مکانی نمادین محسوب می‌شود، تجمع کردند. بر فراز این میدان یک بالن بزرگ به شکل ترامپ که در قالب یک بچه پوشک شده عصبانی درست شده است، دیده می‌شود.

تظاهرکنندگان که در زیر باران ریز پاریس در میدان جمهوری تجمع کرده بودند پارچه نوشته‌ها و پلاکارد‌هایی در دست داشتند که روی برخی از آن‌ها مستقیما خطابه به ترامپ نوشته شده بود:«آقای منفور، از اروپا برو بیرون!»، یا «هیچ عدالتی نیست، هیچ صلحی نیست».

بر روی یک پارچه نوشته بزرگ که روی مجسمه میدان جمهوری نصب شده بود، این عبارت دیده می‌شد: «ترامپ= جنگ.»

پیش از این تظاهرات، سه فعال زن صبح امروز با عبور از موانع امنیتی در میدان شانزه‌لیزه خود را در برابر کاروان رسمی حامل رئیس جمهور آمریکا قرار دادند. این اتفاق به طور مستقیم از سوی شبکه‌های تلویزیونی به نمایش گذاشته شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سمیع
۰۸:۳۴ ۲۱ آبان ۱۳۹۷
ترامپ کریسمس فاجعه بار امریکا در2019را کلیک زده وجامعه امریکا باید بجنبند و با استیضاح وپاکسازی کاخ سفید ویرانگر جلو فاجعه را لااقل کمی بگیرند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۳ ۲۰ آبان ۱۳۹۷
فکر کتم که دیگه ترامپ سقوط کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۶ ۲۱ آبان ۱۳۹۷
انشاالله.
آخرین اخبار