کرزی: آمریکا به حملات هوایی در افغانستان پایان دهد/ دولت هیات ملی برای صلح تعیین کند

حامد کرزی، رئیس جمهور سابق افغانستان طی سخنانی بر توقف جنگ از سوی طالبان و آمریکا تاکید کرد.

 

کرزی: آمریکا به حملات هوایی در افغانستان پایان دهد/ دولت هیات ملی برای صلح تعیین کندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، حامد کرزی، رئیس جمهور سابق افغانستان در مراسم گرامیداشت از شخصیت سید بهاءالدین مجروح در کابل اظهار داشت: «از تحریک طالبان می‌خواهیم که جنگ را متوقف کنند و به مذاکرات صلح حاضر شوند؛ جنگ هیچ نتیجه‌ای ندارد و  مملکت را باید از بدبختی نجات داد».

کرزی در عین حال از ایالات متحده آمریکا نیز خواست که حملات هوایی در افغانستان را متوقف کند.

رئیس جمهور پیشین افغانستان تاکید کرد: «از آمریکا می‌خواهم که بمباران را متوقف کند،. زنان، مردان و کودکان زیر بمباران قرار می‌گیرند در حالی که صلح در کشور با جنگ و بمباران به دست نمی آید.»

در ماه های اخیر، حملات هوایی آمریکا به اهداف غیر نظامی شدت یافته است. در چند حمله اخیر نیروهای هوایی آمریکا در مناطق مختلف افغانستان، به خصوص در هلمند و پکتیا، ده‌ها غیرنظامی شهید و زخمی شده‌اند. این حملات بار دیگر انتقادات از آمریکا و کشتار غیر نظامیان را افزایش داده است.

حامد کرزی همچنین از دولت افغانستان خواست که یک هیات ملی برای گفتگوهای صلح تعیین شود؛ هیاتی که مورد تأیید همه‌ شهروندان این کشور و شامل بزرگان، جوانان و زنان باشد.

گفتنی است که اخیرا دولت افغانستان هیاتی 12 نفره برای مذاکرات صلح با طالبان اعلام کرده است که مورد انتقاد سیاست مداران این کشور قرار گرفته است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار