درخشان: تیم ملی باید باهوش و محتاط در آسیا بازی کند/ رعایت اخلاق در فوتبال در اولویت قرار دارد

کارشناس فوتبال کشورمان گفت: تیم ملی باید خیلی محتاط و باهوش در جام ملتهای آسیا بازی کند چرا که تیم های حاضر در این مسابقات خیلی سرمایه گذاری کردند.

درخشان: تیم ملی باید باهوش و محتاط در آسیا بازی کند/ رعایت اخلاق در فوتبال در اولویت قرار داردحمید درخشان پیشکسوت فوتبال و سرمربی اسبق تیم فوتبال پرسپولیس تهران  در گفت و گو خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره مراسم تجلیل از مربیان برتر سال ۹۶ اظهار کرد: به نظرم برگزاری چنین مراسمی خوب است و در این مراسم یادی از همه مربیانی شد که در حوزه فوتبال زحمت کشیدند و عمر و جوانی خود را برای ساختار فوتبال و تربیت بازیکنان و ملی پوشان گذاشتند. به هر حال رشد فوتبال حاصل زحمات این مربیان بوده است که در این جمع حضور داشتند و قدرانی کوچکی از آن‌ها شد تا بدانند فراموش نشدند و در یاد‌ها خواهد ماند و قابل احترام هستند. هر جا که هستند آرزوی سلامتی و توفیق برایشان دارم و این را بدانند ما شاگرد‌ها خدمتگذار آن‌ها هستیم چرا که آن‌ها به جامعه فوتبال کمک کردند.  

درخشان درباره اینکه وضعیت تیم ملی فوتبال در آستانه جام ملت‌ها چطور است، گفت: ما تیم ملی خوب و منسجمی داریم که متشکل از بازیکنانی هستند که در جام جهانی تجربه کسب کردند. البته ناگفته نماند که همه تیم‌های حاضر در جام ملت‌های آسیا خوب هستند  و هیچ تیمی را نباید دست کم گرفت و حتی دیدار اول که با یمن بازی داریم باید در اولویت قرار بدهیم. به هر حال باید بازی به بازی جلو برویم و زمانی که از یمن گذشتیم به بازی بعدی فکر کنیم که به امید خدا از مرحله مقدماتی صعود کنیم.  ما باید خیلی محتاط و باهوش عمل کنیم چرا که تیم‌هایی که در آسیا حضور یافتند هزینه و سرمایه گذاری کردند و بازی‌های تدارکاتی خوبی داشتند در واقع بهترین تیم‌های آسیا در جام ملت‌ها حضور دارند. امیدوار هستم که با داشته‌ها و کادر فنی خوبی که داریم بازیکنان تیم ملی بتوانند باعث افتخار فوتبال کشورمان شوند و بعد از ۴۲ سال بتوانیم قهرمان جام ملت‌ها شویم.  

تیم ویتنام برای موفقیت درجام ملت‌ها سرمایه گذاری کرده است 

کارشناس فوتبال درباره بازی تیم ملی با ویتنام و عراق تصریح کرد: تیم ملی  ویتنام چند بازی گذشته خود را نباخته است و این نشان می‌دهد که این تیم سرمایه گذاری خوبی کرده است و به طور حتم باید عبور از این تیم را  در اولویت قرار داد.  مرحله بعد  به تیم ملی  عراق می‌رسیم و در سال‌های گذشته زمانی به عراق خوردیم که این تیم لیگ نداشت و ۴۰ روز تیمش تشکیل شد و ما را شکست داد. به طور حتم این تیم تغییر کرده و بهتر از قبل شده است و باید این تیم را در اولویت قرار بدهیم.  بازی آخر با عراق است و امیدوارم ۲ تیم یمن و ویتنام را ببریم  و با تمرکز زیاد و با روحیه بالا برابر عراق قرار بگیریم و بعد از آن به مرحله بعد فکر کنیم.  

برگزاری مراسم تجلیل باعث می‌شود پیشکسوتان منزوی نشوند 

او درباره تجدید خاطره از بزرگان فوتبال درمراسم برترین مربیان گفت: بله خیلی از اساتید و مربیان خود را در این مراسم دیدم که قابل تقدیر و تشکر هستند و جا داشت به شخصه از این عزیزان تشکر کنم و یادی از این مربیان کنیم که چه زحماتی برایمان کشیدند. برگزاری این مراسم‌ها خوب است تا پیشکسوتان زیاد منزوی نشوند و از فوتبال دور نباشند و به جامعه فوتبال برگردند و حضورشان باعث دلگرمی همه اهالی فوتبال است.  

 درخشان درباره توصیه اش به جوانان فوتبالیست گفت: جوانان قدر خود را بدانند و به بزرگتر‌ها  و مربیان خود احترام بگذارند و به مسائلی که مربیان به آن‌ها یاد می‌دهند گوش بدهند. رعایت اخلاق را در فوتبال در اولویت قرار بدهند و بعد مسائل فنی را توجه کنند و قدرانی  از کسانی کنند که برایشان زحمت می‌کشند و آینده را برای فوتبالیست‌ها می‌سازند  که یک بازیکن خوب تحویل فوتبال بدهند.  

او درباره اینکه چه مسائلی را در فوتبال برایش اهمیت دارد، گفت: اخلاق و فرهنگ اولویت  اول  است و مهمترین مسئله برای موفقیت یک ورزشکار داشتن نظم و ادب  است و بعد مسائل فنی ار جحیت دارد و پس از آن احترام به بزرگتر و مربی که به بازیکن آموزش می‌دهد و اگر این فاکتور‌ها را هر ورزشکاری رعایت کند به طور حتم فرد موفق در جامعه می‌شود.  


بیشتر بخوانید: 


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار