فرکی: تیم ملی ایران در جام ملت‌های آسیا مدعی قهرمانی است/ روی کاغذ مقابل یمن و ویتنام پیروز هستیم

کارشناس فوتبال کشورمان گفت: بدون شک تیم ملی قوی و شایسته‌ای داریم که در جام ملت‌های آسیا مدعی قهرمانی است.

حسین فرکی سرمربی تیم فوتبال پیکان در گفتگو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره وضعیت تیم ملی فوتبال در آستانه جام ملت‌های آسیا اظهار کرد: بدون شک تیم ملی قوی و شایسته‌ای داریم که در جام ملت‌های آسیا مدعی قهرمانی است. مانند جمله ژاپن، عربستان، استرالیا و کره جنوبی که سابقه قهرمانی در این رقابت‌ها را دارند ایران هم برای قهرمانی در این رقابت‌ها شانس دارد.

در دوره‌های گذشته اتفاقات ناخوشایندی در مراحل پایانی برای ما رخ داد

او ادامه داد: تیم ملی در مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسیا با تیم‌های یمن، ویتنام و عراق همگروه است و به طور طبیعی ملی پوشان ایران به همراه عراق تیم‌های صعودکننده از این گروه هستند. اگر در گروهمان اول شویم احتمال دارد با یکی از تیم‌های سوم گروه دیگر روبرو شویم. بازی مقابل تیم‌های سوم روی کاغذ برای تیم ملی راحت‌تر است. در دوره‌های گذشته اتفاقات ناخوشایندی در مراحل پایانی برای ما رخ داد که به ما مربوط نمی‌شد و اشتباهات داوری از جمله این مسائل بود.

شانس بالایی برای قهرمانی در جام ملت‌های آسیا داریم

فرکی بیان کرد: به طور طبیعی ما در مرحله حذفی از حریفان خود عبور می‌کنیم و مرحله مهم برای ما مرحله نیمه نهایی است و آنجا باید ببینیم که با چه تیمی مواجه می‌شویم. به طور حتم چهار تیم شایسته به این مرحله راه می‌یابند که در آن مرحله کار ما حساس‌تر می‌شود، اما ما شانس بالایی برای قهرمان شدن داریم چرا که مجموعه بازیکنان ما جوان هستند و از تفکرات کی روش شناخت دارند و سرمربی تیم ملی هم آشنایی از نحوه بازی بازیکنان دارد. اکثر بازیکنان تیم ملی تجربه جام جهانی را دارند. بازیکنان ما با تجربه هستند و این شرایط به تیم ملی کمک می‌کند تا در جام ملت‌های آسیا به موفقیت دست یابد. شانسی که برای ما وجود دارد این است که در کشور همسایه خود بازی می‌کنیم و ایرانی‌های زیادی برای حمایت تیم ملی به ورزشگاه می‌روند و این باعث انگیزه بازیکنان می‌شود. به هر حال بازیکنان تیم ملی دوست دارند بعد از ۴۰ سال جام قهرمانی به ایران برسد.

ما نباید یمن و ویتنام را دست کم بگیریم

کارشناس فوتبال کشورمان درباره تیم‌های ملی فوتبال یمن و ویتنام گفت: بازی دوستانه و رسمی در فوتبال امروز معنی ندارد و روی کاغذ برابر یمن و ویتنام پیروز هستیم، اما جذابیت فوتبال به این است که هیچ چیز قابل پیش بینی نیست حتی در جهان، فوتبال حاشیه امنیت ندارد بنابراین ما باید با تمرکز بالا در این مسابقات حاضر شویم. روی کاغذ برابر یمن برنده هستیم، اما نباید این تیم را دست کم بگیریم و همین موضوع درباره ویتنام هم صدق می‌کند. اگر به این تیم‌ها کنیم در آن صورت تیم ما که روی کاغذ برنده است اتفاق بدی برایش رخ می‌دهد و یک جایی به ما شوک وارد می‌شود.

امکانات تیم ملی نسبت به دوره قبل بهتر بوده است

مربی سابق تیم ملی درباره بحث امکانات تیم ملی گفت: کی روش مربی حرفه‌ای است و ملاحظاتی را در نظر گرفته که این نوع مصاحبه را انجام می‌دهد. به طور حتم او می‌داند که برای قهرمانی به این مسابقات می‌رود و مثل بقیه کشور‌ها که مدعی هستند این شانس را برای خودش قائل است. فکر کنم تیم ملی نسبت به دور‌های قبل شرایط بهتری داشته و اردویی در قطر برگزار کرد و کی روش از این اردو رضایت داشت و همه امکانات در اختیار تیم ملی بوده است. اگر امکانات این دوره را در نظر داشته باشید نسبت به دوره قبلی کمبودی نداشته است و چه بسا بیشتر از دوره قبل امکانات در اختیار تیم ملی بوده است. به هر حال امیدواریم نتیجه این زحمات باعث موفقیت تیم ملی در جام ملت‌های آسیا شود.

برای انتخاب دستیارانم در پیکان مهلت می‌خواهم

سرمربی جدید پیکان درباره وضعیت دستیارانش در این تیم خاطر نشان کرد: طبق برنامه از شنبه به طور جدی استارت می‌زنیم و برای انتخاب دستیاران اجازه می‌خواهم یک هفته در تیم حضور داشته باشم تا در این باره مصاحبه‌ای داشته باشم.

او در پایان درباره اینکه نکونام با تیم پیکان قرارداد دارد، گفت: من در جریان کار‌های نکونام نبودم و فقط اخبارش را از طریق رسانه‌ها دنبال کردم و اگر اتفاقی افتاده پاسخگویش باید باشگاه پیکان باشد و من فقط در مورد خودم صحبت می‌کنم. تیم پیکان سهم فوتبال تهران است و من نگران این موضوع هستم که در سطح جوانان در تهران کمبود‌هایی داریم.


بیشتر بخوانید:

سرمربیان تیم ملی فوتبال ایران در ادوار مختلف جام ملت‌های آسیا

برنامه و زمان دیدار‌های جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار