ارومیه میزبان سومین کنگره ادبی سراسری عقیله العرب به زبان ترکی آذربایجانی

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت:ارومیه میزبان سومین کنگره ادبی سراسری عقیله العرب به زبان ترکی آذربایجانی است.

رسول بابازاده معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ، اظهار کرد: امسال برای سومین سال پیاپی، کنگره ادبی سراسری عقیله العرب به زبان ترکی آذربایجانی و به میزبانی ارومیه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۴۲۰ اثر ادبی از ۱۸۱ ادیب و شاعر به دبیرخانه کنگره رسیده است که این میزان در مقایسه با تعداد آثار سال گذشته که ۳۷۱ اثر بود افزایش رشد نشان می‌دهد.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، با اشاره به برگزاری کنگره در دو بخش اصلی و ویژه گفت: این کنگره در دو بخش اصلی و ویژه برگزار می‌شود که بخش ویژه اختصاص به مدافعین حرم دارد و در هر بخش به سه نفر از صاحبان آثار برتر جایزه اهدا خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به چاپ آثار برتر کنگره در قالب کتاب، ادامه داد: سومین کنگره ادبی سراسری عقیله العرب به زبان ترکی آذربایجانی فردا از در مصلای امام خمینی ارومیه برگزار می‌شود.

گفتنی است،سومین کنگره ادبی سراسری عقیله العرب به زبان ترکی آذربایجانی با حضور ادبا و شعرای سراسر کشور از استان های آذربایجان غربی و شرقی البرز زنجان اردبیل قزوین همدان تهران و گلستان فردا در مصلای امام خمینی برگزار می شود.

انتهای پیام/م

سومین کنگره ادبی سراسری عقیله العرب به زبان ترکی آذربایجانی برگزار می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.