معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم مطرح کرد؛

شبکه افکارسنجی، نبض تپنده دانشگاه‌

غفاری گفت: شبکه افکارسنجی دانشگاه‌های ایران با خوانش دقیق جهان ذهنی کنشگران و ذائقه‌ها مانند نبض دانشگاه برای ما عیان می‌شود.

شبکه افکارسنجی دانشگاه‌های ایران نبض تپنده‌ی دانشگاه استبه گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، غفاری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با اشاره به تلاش‌های بی‌وقفه‌ دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی فرهنگی و اجتماعی در راستای تکوین شبکه افکارسنجی، اولین گام برای سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی در هر زمینه‌ای را به‌ویژه در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی، مسئله‌شناسی و شناخت دقیق و همه‌جانبه از میدان و پهنه‌ عمل دانست. وی تنوع و تکثر موجود در فضای دانشگاهی را عاملی ضروری برای تشکیل این شبکه قلمداد کرد و افزود: تکوین این شبکه مدیران و کارشناسان را با مجموعه‌ای غنی از داده‌های عینی مواجه می‌کند که تسهیل‌گر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم فهم توامان جهان عینی و ذهنی را برای هر گونه مداخله و برنامه‌ریزی فرهنگی و اجتماعی ضروری دانست و افزود: کار ویژه‌ شبکه‌ افکارسنجی دانشگاه‌های ایران، خوانش دقیق جهان ذهنی کنشگران، افکار، ذائقه‌ها و نگرش‌های آنان در زیست جهان دانشگاه است، گویی نبض دانشگاه برای ما عیان می‌شود و می‌تواند ما را در نیازسنجی و شناخت میدان دانشگاه و روندشناسی تغییرات فرهنگی و اجتماعی دانشگاه توانمند و بی‌نیاز کند.

در ادامه مراسم پارساپور مدیرکل دفتر سیاستگذاری و برنامه ریزی فرهنگی و اجتماعی بیان کرد: شبکه افکارسنجی دانشجویان ایران (شادا) در راستای سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی مبتنی بر دانش و پژوهش تاسیس شده است که با درک ضرورت پایش و رصد دانشگاه‌های ایران و دسترسی به داده‌های عینی، دقیق و متقن از فضای دانشگاهی کشور تکوین یافته است. وی با بیان این خبر افزود: این شبکه می‌تواند با استفاده از ظرفیت ۱۳۰ دانشگاه زیر مجموعه، گامی مؤثر در جهت شناخت نگرش‌ها و باور‌های دانشجویان بر دارد که از ماحصل آن می‌توان برای شناسایی نگرش‌ها و روندپژوهی تغییرات فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌های کشور بهره برد.

مدیرکل دفتر سیاستگذاری و برنامه ریزی فرهنگی و اجتماعی در ادامه صداقت، پیگیری، علم و آگاهی کارشناسان فرهنگی را پشتوانه‌ اصلی شبکه افکارسنجی دانستند که با همکاری و هم‌افزایی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به ثمر نشسته است.

همچنین در این نشست حاجیانی معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی مرکز استراتژیک ریاست جمهوری بر لزوم شکل‌گیری چنین شبکه‌ای برای دریافت اطلاعات و داده‌هایی دقیق که مبتنی بر وضعیت واقعی جامعه است تاکید کرد و افزود: شکل‌گیری شبکه افکارسنجی می‌تواند به عنوان حلقه‌ رابط و واسطه‌ بین تصمیم‌گیری در عرصه‌های سازمانی و شناسایی افکار، نگرش‌ها و نیاز‌های افراد جامعه بویژه دانشجویان نقش‌آفرینی کند.

انتهای پیام/

تکوین شبکه افکارسنجی دانشگاه‌های ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار