نشنال اینترست گزارش داد:

نباید جنگنده‌های ایران را دست‌کم گرفت

یک نشریه آمریکایی در مطلبی به بررسی تولید جنگنده‌های بومی در کشورمان پرداخت و نوشت ایران با اتکا به تسلیحات داخلی، از خود استقامت نشان داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی نشنال اینترست در گزارشی به ناوگان نظامی هوایی ایران پرداخت و نوشت نباید جنگنده‌های ایران را دست‌کم گرفت.

در این گزارش آمده است: همانند توانایی چین برای تولید هواپیما یا توانایی هند برای منفجر کردن تسلیحات هسته‌ای، آمریکا بار‌ها دیده است که اگر توانایی‌های دشمن را دست‌کم بگیرد چه اتفاقی رخ خواهد داد. ایران با جنگنده کوثر که گفته می‌شود یک جنگنده بومی و تولید داخل است و سرانجام روز سه‌شنبه از آن رونمایی شد، به عنوان یک رقیب جدید در نبرد هوایی، سر و صدا به راه انداخته است. اما این هواپیمای جدید فورا با موجی از انتقادات از سوی ناظران صنایع دفاعی مواجه شد که این هواپیما را یک کپی از جنگنده اف ۵ می‌دانند.

نباید جنگنده‌های ایران را دست‌کم گرفت

نشنال اینترست افزود: ایران با اتکا به تسلیحات تولید داخل از خود استقامت نشان داد و اکنون یک هواپیمای بومی تولید شده است. از زمان سرنگونی شاه، ایران با موج عظیم خرید‌های تسلیحاتی از آمریکا در قبل از انقلاب مواجه شد: جنگنده‌های اف ۱۴ به این کشور فروخته شدند و این در حالی است که فانتوم‌های اف ۴ و اف ۵ سبب شدند ایران یک نیروی هوایی قابل در اختیار داشته باشد.

در ادامه این مطلب به جنگنده صاعقه دو اشاره شده و آمده است: تحلیل‌گران سریعا متوجه شدند این هواپیما از روی اف پنج‌هایی طراحی و ساخته شده است که در ایران از کار افتاده‌اند. اما این یک قدم مهم برای جهش به سوی یک اف ۵ محسوب می‌شد که صد درصد در کارخانه‌های ایرانی ساخته شده است. در حقیقت، امیر حاتمی وزیر دفاع ایران، در مراسم رونمایی هر دو جنگنده حضور داشت و می‌خواست به مردم ایران نشان دهد که آن‌ها می‌توانند ابزار‌هایی برای دفاع از کشورشان تولید کنند.

نباید جنگنده‌های ایران را دست‌کم گرفت

در انتهای این مطلب آمده است: اف ۵ ممکن است دارای یک طراحی قدیمی باشد، اما برای اهداف دفاع هوایی منطقه‌ای و آموزش می‌تواند به اندازه کافی خوب باشد. اگر ایران توانسته است هواپیما‌های جدیدتر را با سامانه‌های راداری ادغام کند، پس اف ۵ می‌تواند یک تهدید محسوب شود که باید از آن ترسید، و ایران شروع به تولید تعداد زیادی از این جنگنده کرده است و بدین ترتیب پایگاه تولید هواپیما‌ها در این کشور بهبود خواهد یافت. این بدان معنا نیست که ما به زودی شاهد تولید یک هواپیمای واقعی رادارگریز ایرانی خواهیم بود, اما اگر ایران بتواند خودش موتور، بدنه و سامانه‌های رایانه‌ای این هواپیما‌ها را تولید کند، با گذشت زمان می‌تواند چیزی را تولید کند که در ارتباط با آن نگران خواهیم شد. همانند توانایی چین برای تولید هواپیما یا توانایی هند برای منفجر کردن تسلیحات هسته ای، آمریکا بار‌ها دیده است که اگر توانایی‌های دشمن را دست کم بگیرد چه اتفاقی رخ خواهد داد.

انتهای پیام/

گزارش نشنال اینترست درباره جنگنده‌های ایرانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۳ ۰۳ مرداد ۱۳۹۸
ما بگیم چه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۷ ۱۴ اسفند ۱۳۹۷
ما کشور اهل تجاوز نیستیم اما برای دفاع از حریم کشورمان، ان شا الله یه چیز جدید بسازیم که مشابه ای نداشته باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۵ ۱۳ اسفند ۱۳۹۷
ما می توانیم .....تا کور شود چشمی که سر بلندی ایران را نمی خواهد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۸ ۱۳ اسفند ۱۳۹۷
مرگ بر آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۷ ۱۲ اسفند ۱۳۹۷
شما که قبلا در این سایت از موتور توربوجت ساخت داخل هم رونمایی کردید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
آری
۱۸:۰۲ ۱۲ اسفند ۱۳۹۷
بله هواپیما ها مسافت کوتاهی را روی باند وروی زمین حرکت میکنند وسپس صدها کیلومتر در آسمان اوج میگیرند مانور میدهند ومیجنگند وخلاصه همه کار میکنند پس اون حرکت ابتدایی روی باند آغاز کاره وصنایع هوایی ما درحال اوج گرفتنه وبزودی بانهایت سرعت به اوج خواهد رسید.
آخرین اخبار