لاوروف: روسیه، ترکیه، فرانسه و آلمان برای حل و فصل اوضاع سوریه کانال‌های ارتباطی دارند

­وزیر خارجه روسیه در کنفرانس مشترک خبری با همتای قطری خود از وجود کانالی ارتباطی میان مسکو با آنکارا، پاریس و برلین برای حل بحران سوریه خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، در کنفرانس مشترک خبری با محمد بن عبدالرحمان آل ثانی ،همتای قطری خود، از وجود کانالی ارتباطی میان مسکو با آنکارا، برلین و پاریس در خصوص سوریه خبر داد.

او در این‌باره  گفت: روسیه، ترکیه، فرانسه و آلمان برای حل و فصل اوضاع در سوریه کانال‌های ارتباطی دارند.

­وزیر خارجه روسیه افزود: به ایجاد کارگروه‌های جدید برای حل اوضاع سوریه نیازی نیست، زیرا سند آستانه برای این کار کافی است.

لاوروف در بخشی دیگر از سخنانش تاکید کرد: از وحدت فلسطین و از سرگیری گفتگوی مستقیم با طرف اسرائیلی حمایت می‌کنیم.

محمد بن عبدالرحمان آل ثانی نیز در این کنفرانس خبری گفت: جز تلاش‌های امیر کویت، هیچ گونه تحرکات جدیدی در زمینه حل بحران کشور‌های خلیج (فارس) صورت نگرفته است. برای ورود به گفتگو‌های مثبت، منطقی و سازنده درباره بحران کشور‌های خلیج (فارس) آمادگی داریم.

او با اشاره به اینکه دوحه به راه حل سیاسی در سوریه پایبند است، افزود: علت‌های تعلیق عضویت سوریه در اتحادیه عرب، همچنان به قوت خود باقی است.

وزیر امور خارجه قطر در بخشی دیگر از اظهاراتش در این نشست خبری از گفتگو‌ها برای خرید تجهیزات نظامی مختلف از روسیه خبر داد، اما گفت: تصمیمی هنوز درباره خرید سامانه پدافند هوایی اس - ۴۰۰ اتخاذ نشده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: سوریه ، روسیه ، قطر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار