بیانیه اتحادیه اروپا در خصوص چهاردهمین گزارش آژانس درباره پایبندی ایران به برجام

اتحادیه اروپا متن بیانیه قرائت‌شده نماینده این اتحادیه در جلسه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را منتشر کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، اتحادیه اروپا با انتشار متن بیانیه قرائت‌شده نماینده این اتحادیه در جلسه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی عمیقاً از تصمیم آمریکا برای خروج از برجام ابراز تأسف کرده است.

نماینده اتحادیه اروپا در ابتدای این بیانیه گفت: اتحادیه اروپا تعهد راسخ خود را به برجام و تداوم حمایت از آن ابراز می‌دارد و مصمم به ادامه همکاری‌ها با جامعه بین‌المللی برای حفظ این توافق است که دستاوردی چندجانبه و مورد تأیید قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد به شمار می‌رود.

اتحادیه اروپا با تأکید بر اینکه برجام حاصل بیش از ۱۰ سال دیپلماسی است، آن را «از عناصر کلیدی معماری منع اشاعه هسته‌ای در جهان» توصیف کرده و برای امنیت بین‌المللی حیاتی دانسته است.

در ادامه این بیانیه آمده است: طبق تأیید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ۱۴ گزارش متوالی، ایران به اجرای تعهدات مرتبط هسته‌ای خود ادامه داده و باید این کار را ادامه دهد. اتحادیه اروپا یادآوری می‌کند تا زمانی که ایران کاملاً به اجرای تعهدات مرتبط هسته‌ای خود ادامه دهد، این اتحادیه نیز به تداوم اجرای کامل و موثر توافق هسته‌ای متعهد خواهد بود. ما از همه طرف‌ها می‌خواهیم تمامی بخش‌های برجام را به طور کامل و موثر اجرا کنند.

در این بیانیه همچین آمده است: اجرای کامل و مداوم برجام و رسیدن به جمع‌بندی مبسوط از اهمیتی اساسی برای ایجاد اعتماد بین‌المللی درباره ماهیت صرفاً صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای ایران برخوردار است. در همین راستا، تصویب زودهنگام پروتکل الحاقی از سوی ایران ضروری است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار