سوریه: بازپس‌گیری جولان اشغالی، اولویت سیاست ملی ماست

وزارت خارجه سوریه با ارسال نامه‌ای به سازمان ملل تاکید کرد بازپس‌گیری بلندی‌های اشغال شده جولان اولویت سیاست ملی این کشور است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری سانا، وزارت امور خارجه سوریه با ارسال نامه‌ای برای دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت تاکید کرد بازپس‌گیری بلندی‌های اشغال شده جولان اولویت سیاست ملی سوریه است.

وزارت خارجه سوریه نامه‌ای در واکنش به اظهارات غیرمسئولانه و خطرناک دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا درباره جولان اشغال شده سوریه، برای دبیر کل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت ارسال کرد.

در نامه وزارت خارجه سوریه آمده است: دولت سوریه اظهارات دونالد ترامپ را درباره وضعیت حقوقی جولان اشغال شده عربی سوریه به شدت محکوم می‌کند؛ زیرا سازمان ملل از طریق قطعنامه‌های ذیربط مجمع عمومی و قطعنامه ۴۹۷ شورای امنیت در سال ۱۹۸۱، با «اشغالی دانستن» این منطقه، افزود هرگونه اقدامی که مقامات رژیم اشغالگر اسرائیل در خاک این مناطق اشغالی انجام دهند، باطل است و هیچ‌گونه تاثیر حقوقی ندارد.

وزارت خارجه سوریه افزود جولان اشغالی بخش جدایی ناپذیر از خاک جمهوری عربی سوریه است و بازپس‌گیری آن از رژیم اشغالگر اسرائیل از طریق همه ابزار‌های در دسترس در حقوق بین الملل، همچنان اولویت سیاست ملی سوریه است و این موضوع حقی همیشگی است که امکان چانه زنی در خصوص آن یا کوتاه آمدن از آن وجود نخواهد داشت و با گذشت زمان از بین نخواهد رفت.

وزارت خارجه سوریه افزود دمشق از دبیرکل سازمان ملل می‌خواهد موضع رسمی واضح و روشنی در این باره اتخاذ و از طریق آن بر مواضع محکم سازمان ملل در قبال قضیه اشغالگری اسرائیل در جولان عربی سوریه تاکید کند.

در این نامه همچنین آمده است: دولت آمریکا با حماقت و قلدرمآبی خود، هیچ گونه حق یا قیمومیتی برای تعیین سرنوشت جولان اشغال شده عربی سوریه ندارد و هرگونه اقدام آمریکا برای به رسمیت شناختن حاکمیت رژیم اشغالگر اسرائیل بر این منطقه یا هرگونه اقدامی که به منزله تجاوزگری به حق سوریه برای بازپس‌گیری و حاکمیت آن بر این منطقه باشد، اقدامی غیرقانونی است که هیچ گونه تاثیری ندارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار