سخنگوی ستاد اجرایی خدمات سفر قشم خبر داد؛

افزایش بیش از ۲برابری شمار بازدیدکنندگان گردشگری در جزیزه قشم

شیخ‌زاده گفت: شمار بازدیدکنندگان بخش‌های گردشگری جزیره قشم نسبت به سال گذشته بیش از ۲ برابر افزایش یافته است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از صدا و سیما؛ شیخ‌زاده، سخنگوی ستاد اجرایی خدمات سفر قشم  گفت: از ۲۵ اسفند ۹۷ تا ۴ فروردین ۹۸، ورود مسافران به جزیره قشم به علت وضعیت آب و هوا نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه درصد کاهش داشت، اما از امروز حدود ۲۰ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه وضعیت آب و هوایی سختی در روز‌های گذشته داشتیم، افزود: به همین علت، اسکله پهل و لافت، دو روز تعطیل بود.


بیشتر بخوانید: حرکت شناور‌های تفریحی و مسافری در آبراه اروند و کارون متوقف شد 


شیخ زاده به ارائه آمار پرداخت و گفت: از ۲۵ اسفند ۹۷ تا ۵ فروردین ۹۸، هفتاد هزار و ۷۲۹ خودرو از بندر پهل و لافت وارد جزیره قشم شد که ۲۸۵ هزار و ۴۸۱ نفر مسافر داشت.

وی با اشاره به ورود ۴۹ هزار و ۹۴۹ گردشگر از بندر شهید ذاکری و از طریق شناور که از مسیر بندرعباس وارد جزیره قشم شدند، افزود: همچنین در ۱۸۳ پرواز، یازده هزار و ۴۱۰ گردشگر به جزیره قشم وارد شدند که از این میزان، ۲۱ پرواز بین المللی با ۶۵۲ مسافر بود که به صورت مستقیم و بدون روادید، وارد جزیره قشم شدند.

سخنگوی ستاد اجرائی خدمات سفر قشم همچنین از راه اندازی سیستم اطلاعاتی شفاف در اسکله پهل و اسلکه لافت خبر داد و گفت: جزیره قشم، تنها سازمانی است که منافع درآمدی این دو بندر را منتشر کرده است.

وی با بیان اینکه هر اتفاقی که در این بنادر می‌افتد و هزینه کرد مسافران و مصارف آن به صورت شفاف و دقیق منتشر می‌شود، افزود: این بندر، شفاف‌ترین بندر دنیا از نظر اطلاعاتی است.

شیخ زاده همچنین استفاده از سیستم هوش مصنوعی در جزیره قشم خبر داد و گفت: این سیستم، با توجه به پارامتر‌های مختلف از جمله آب و هوا، تعداد گردشگران ورودی به جزیزه قشم را در چند روز آینده پیش بینی می‌کند.

انتهای پیام/

راه اندازی سیستم اطلاعاتی شفاف در اسکله پهل و اسلکه لافت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار