بخشدار بیرانشهر خبر داد؛

حوزه‌های مسکن و کشاورزی؛ رکورددار خسارات در بیرانشهر

بخشدار بیرانشهر گفت: بیشترین خسارات سیلاب اخیر مربوط به حوزه‌های مسکن شهری و روستایی و کشاورزی است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،  شمس‌الدین پیام گفت: برآورد‌های اولیه از خسارت حداقلی بیش از ۱۲ میلیارد تومانی در حوزه‌های کشاورزی، باغداری، دامپروری و شیلات خبر می‌دهد.

وی عنوان کرد: در جریان سیلاب اخیر حداقل نیمی از منازل شهر بیرانشهر دچار آب‌گرفتگی شده و ۴ روستای کاسیان، گولاب، چغابل و سراب ملکی به طور کامل به زیر آب رفتند.

بخشدار بیرانشهر تاکید کرد: همچنین تخریب کامل ۱۰ پل ارتباطی روستایی و مسدود شدن تعدادی از پل‌ها و برگشت آب به اراضی کشاورزی و روستا‌ها خساراتی را به بار آورده است.

پیام عنوان کرد: برآورد‌های اولیه از حداقل خسارت بالغ بر ۱۲ میلیارد تومانی در حوزه اراضی کشاورزی، باغات، تجهیزات زیربنایی، کانال‌های آب‌رسانی، استخر‌های ذخیره آب، مزارع پرورش ماهی، انبار‌های علوفه و گاوداری‌ها خبر می‌دهد.

وی بیان کرد: عمده‌ترین خسارات سیل در بخش بیرانشهر مربوط به حوزه‌های مسکن شهری و روستایی، کشاورزی و زیرساختی است.

بخشدار بیرانشهر تاکید کرد: شکستگی خط انتقال آب شرب شهر، تخریب چندین ترانس برق و تخریب دیواره ساحلی رودخانه‌ای که از مرکز شهر بیرانشهر می‌گذرد، از دیگر خسارات ناشی از وقوع سیلاب است.

پیام تصریح کرد: طی روز‌های آینده لیستی از منازل مسکونی تخریبی و تعمیری تهیه شده و در اختیار بنیاد مسکن قرار می‌گیرد، همچنین گزارش دقیقی از میزان خسارات وارده در حوزه کشاورزی تهیه می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به عمده فعالیت اقتصادی ساکنان بخش بیرانشهر در حوزه‌های کشاورزی و دامپروری، ضروری است تمهیدات لازم با هدف جبران بخشی از خسارات وارده اندیشیده شده و دولت به موضوع ورود کند.

انتهای پیام/د

حوزه‌های مسکن و کشاورزی؛ رکورددار خسارات در بیرانشهر

برچسب ها: سیل ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار