مدیر کل میراث فرهنگی استان مرکزی

توسعه و بهسازی شهر تاریخی نراق نیازمند مشارکت همگانی است

ایزدی گفت: توسعه و بهسازی شهر نراق نیازمند مشارکت تمامی دستگاه‌های اجرایی و علاقمندان به این بافت تاریخی است.

توسعه و بهسازی شهر تاریخی نراق نیازمند مشارکت همگانی استبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ،اولین جلسه کمیته پژوهش بافت تاریخی نراق با حضور مدیر کل میراث فرهنگی، شهردار شهر نراق، معاون میراث فرهنگی و مدیر پایگاه نراق برگزار شد و شرایط اضطراری مرمت بام بنا‌های آسیب دیده مورد بررسی قرار گرفت.

علیرضا ایزدی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی همزمان با روز جهانی محوطه‌های تاریخی در جلسه کمیته پژوهش پایگاه تاریخی شهر نراق که در روز پنجشنبه ۲۹ فروردین ماه تشکیل شد، گفت:در تلاشیم از مصالح و مواد با تکنولوژی جدید برای حفظ و نگهداری بافت‌های تاریخی بخصوص شهر تاریخی نراق استفاده کنیم.

ایزدی افزود: این شهر مهمترین پتانسیل فرهنگی و گردشگری استان است که ما باید در حفظ و نگهداری آن بکوشیم.

وی تاکید کرد: در بافت تاریخی نراق بنا‌هایی با قدمت ۲۰۰ تا ۴۰۰ ساله وجود دارد که تا کنون مالکین آن توانسته اند به خوبی از این بنا‌ها نگهداری و محافظت کنند.

وی اظهار داشت: ما باید انگیزه لازم به منظوره حضور مردمی و مشارکت خیرین برای احیا و ترمیم بافت‌های تاریخی را ایجاد نماییم.

مدیر کل میراث فرهنگی استان مرکزی بیان کرد:مشارکت و حضور بخش خصوصی نیز بعنوان یکی از ارکان‌های اصلی حفظ و نگهداری این بنای تاریخی ضروری است.

وی افزود: حضور بیشتر مردم در مرمت وتغییر کاربری ابنیه و همچنین احیا بافت واجد ارزش نیز یکی دیگر از الزامات غیر قابل انکار است.

مهدی اسماعیلی شهردار شهر نراق نیز در این جلسه گفت: حفظ شهر نراق به عنوان تاریخی‌ترین شهر استان مرکزی از اولویت‌های اصلی مسئولین و دست اندرکاران می‌باشد.

شایان ذکر است کمیته پژوهش بهسازی شهر نراق در راستای بازسازی و ترمیم بنا‌های تاریخی این شهر در اثر آسیب دیدن بارش‌های اخیر برگزار گردید.

انتهای پیام/ی

وجود بنا‌هایی ۲۰۰ تا ۴۰۰ ساله در نراق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.