استاندار لرستان:

تداوم سازندگی‌های لرستان با کمک استان های باقی مانده انجام می شود/قدردانی از استان های کمک کننده

استاندار لرستان گفت: امیدواریم در تداوم سازندگی‌های لرستان، مابقی استان‌ها نیز به کمک بیایند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، سیدموسی خادمی،  استاندار استان لرستان در جلسه با اعضای شورای شهر تهران اظهار کرد: شهرداری و شورای شهر تهران از همان روز‌های ابتدایی سیل به فکر مردم استان بودند و حضور آنان را در کنار خود حس کردیم.

خادمی با بیان اینکه آن‌ها از معدود دستگاه‌هایی بودند که به لرستان آمدند، ادامه داد: امیدواریم در تداوم سازندگی‌ها لرستان نیز به کمک مابقی استان‌ها بیاید و قدردان زحمات همه به خصوص شهرداری و شورای شهر تهران هستیم.

وی با اشاره به اینکه با اتفاقی که در لرستان افتاد فاجعه مالی و اقتصادی در این استان رقم خورد، افزود: خوشبختانه خسارت جانی نداشتیم، اما با توجه به آمار، دبی آب رودخانه در جریان سیل اخیر طی ۵۰ سال اخیر بی‌سابقه بوده و تابحال این مقدار را نداشته‌ایم.

استاندار لرستان بیان کرد: قاعدتا با تمهیداتی که اندیشیده شده بود نمی‌توانستیم به طور کامل از وارد آمدن این خسارات جلوگیری کنیم و در مقابل این وضعیت بایستیم.

خادمی تصریح کرد: شهر به رودخانه تبدیل شده بود و حجم بالایی از خسارت و آسیب را به تاسیسات، راه‌ها و زیرساخت‌ها داشتیم.

وی گفت: نکته شیرین و مقابل این سیل حضور تمام ایران و امدادرسانی به مردم حادثه ‌دیده بود و باعث شد احساس کنند که تنها نیستند.

استاندار لرستان خاطرنشان کرد: خوشبختانه از تمامی نهادها، گروه‌ها و مردم هر چه در توان داشتند کمک کردند.

خادمی سخت‌ترین کار را پاک‌سازی معابر و خانه‌ها عنوان کرد و گفت: شبکه‌های هدایت آب‌های سطحی مسدود شده بود و خارج کردن این حجم گل و لای مشکل بود که کمک‌های فنی، تاسیساتی و همچنین اقدامات شهرداری تهران در پیشبرد روند کار نقش بسزایی داشت.

وی با بیان اینکه تاکنون شورا و شهرداری تهران کمک‌های ارزنده‌ای به لرستان داشته‌اند، اضافه کرد: اگر این امدادرسانی‌ها تداوم داشته باشند لطف بزرگی به مردم می‌شود هر چند که تا کنون نیز خیلی خوب کار کرده‌اند و قدردان زحمات هستیم.

استاندارا استان با تاکید بر اینکه لرستان هنوز نیازمند کمک است، ادامه داد: نیاز به این امداد‌ها در بخش زیرساخت‌ها، ماشین‌آلات، منازل و اسباب و اثاثیه خانه به طور کامل حس می‌شود.

خادمی افزود: بین استان‌های معین تقسیم کار شده و هر استان بازسازی یک منطقه سیل‌زده لرستان را برعهده گرفته است که شهرداری تهران نیز می‌تواند با این مدل کار کند.

انتهای پیام/پ

لرستان هنوز نیازمند کمک است

برچسب ها: استاندار ، سیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار