رضایی گفت: عدم تمدید مهلت خرید نفت از ایران یک جنگ اقتصادی - تروریستی است و حتماً به آن عکس‌العمل نشان خواهیم داد؛ آمریکا اولین کسی است که از این اقدام ضرر خواهد دید.


اقدام آمریکا یک جنگ اقتصادی - تروریستی بود و حتماً عکس‌العمل نشان می‌دهیم/ آنها اولین کسی هستند که از این اقدام ضرر می‌کنندبه گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در نشست خبری که بعدازظهر امروز (۴ اردیبهشت) برگزار شد، با اعلام اینکه امروز جلسه مجمع و جلسه هیئت عالی نظارت برگزار شد، گفت: جلسه امروز در مورد زمانبندی مصوبات مصلحت بود؛ در واقع زمانی که موارد اختلافی بین شورای نگهبان و مجلس پیش می‌آید، مجمع تشخیص به مجلس کمک می‌کند و مصلحت را تشخیص می‌دهد، این مصوبه باید زمان داشته باشد که در جلسه قبل این زمان ۱۰ ساله تعیین شد.

وی افزود: دو نوع مصوبه وجود داشت که باید برای آن تعیین تکلیف می‌کردیم، مثل مصوبات زمان‌دار، مثل بودجه یا طرح‌های آزمایشی که قرار شد زمان مصلحت همان زمان مصوب مجلس باشد، مگر بنا بر یک ضرورتی که لازم باشد زمان دیگری تعیین شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: ماده دیگر در مورد برخی از مصوبات مربوط به تعهدات بین‌المللی و قراردادنامه‌هاست که قرار شد آنها هم از قانون ۱۰ ساله مستثنی شوند و هر زمانی که مجلس در مورد آنها تعیین کرد، همان زمان زمان مصلحت باشد.

رضایی تصریح کرد: این موضوع که اگر زمان ده سال مصوبات تمام شود تکلیف مجمع چیست، به کمیسیون رفت.

وی با اشاره به برگزاری جلسه هیئت عالی نظارت تصریح کرد: هیئت عالی نظارت دو ایراد به قانون مربوط به لایحه خاک داشت که آن ایرادات وجود دو ابهام در لایحه بود، مجلس یکی از ابهامات را اصلاح کرد و ما در هیئت عالی نظارت آن را قبول کردیم و به مجلس اعلام خواهیم کرد ابهام اول برطرف شده است.

دبیر مجمع تشخیص گفت: ابهام دوم مربوط به ابهامی در مسئله توقف واحدهای آلوده‌کننده بود که مجلس باید ابهام آن را رفع می‌کرد و مجلس ابهام آن در مورد واحدهای آلوده‌کننده‌ای را که به طور موقت متوقف شدند، اشاره کرده و به واحدهای دائم اشاره نکرده است؛ لذا مجلس باید این ابهام را رفع کند.

رضایی تصریح کرد: مهلتی که آمریکایی‌ها برای خرید نفت به هند، کره جنوبی و چین داده بودند، پایان یافته است و ترامپ فشار آورده که این کشورها از ۱۲ اردیبهشت از ایران نفت نخرند؛ این فشارها دو جنبه دارد، یکی اینکه موجب می‌شود مردم، ملت و مجلس روی زانوی پای خود تکیه کنند و به جای اینکه نفت خام به خارج صادر شود، برای تولید و صنعت داخلی استفاده شود.

وی ادامه داد: اگر دولت از نفت در صنعت استفاده کند، نه‌تنها نیاز نداریم نفت را بفروشیم بلکه روزانه یک میلیون بشکه نفت باید وارد کنیم؛ صادرات نفت بیانگر این است که تولید و صنایع ما راه نیفتاده است.

رضایی خاطرنشان کرد: از نگاه دیگر چون هنوز این فرصت ایجاد نشده است، این موضوع را یک جنگ اقتصادی تروریستی می‌دانیم و حتماً عکس‌العمل نشان خواهیم داد و آمریکا اولین کسی است که از این اقدام ضرر خواهد دید. ما به آمریکا توصیه می‌کنیم که دست از این شیطنت بردارد وگرنه ملت بزرگ ما به این اقدامات واکنش نشان خواهد داد؛ البته فعلاً چیزی نمی‌گوییم ولی به وقت خود اعلام می‌کنیم.

وی افزود: اینکه با این اقدامات ناجوانمردانه علیه ملت ایران بر زندگی آنها فشار وارد کنند و به زعم خودشان کاری کنند که دولت نتواند به کارمندان خود حقوق دهد، باید بداند ما دست روی دست نمی‌گذاریم؛ زیان اصلی را کشور آمریکا خواهد دید و امیدواریم روشنفکران و دانشمندان رئیس‌جمهور آمریکا را از این حرکت بازدارند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به ارتباط بین تروریستی خواندن سپاه و تصویب لوایح مرتبط با FATF در مجمع تشخیص گفت: این نقشه توسط دشمن طراحی شده بود که لوایح مرتبط با FATF در کشور به صورت کامل به تصویب برسد و ما جزو آن قرار بگیریم و پس از آن، آنها چند اقدام را صورت دهند که از جمله آن اقدامات می‌توان به تحریم بانک مرکزی، صداسیما و تروریستی خواندن سپاه اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: ما این موضوع را از قبل می‌دانستیم؛ به همین دلیل بود که تصویب لوایح FATF به کندی در مجمع تشخیص مصلحت نظام پیش رفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۲۷ ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
محسن رضایی باید هر چه زودتر یه شلیک موشک به سوی امریکا و تروریست ها پرتاپ کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۲۷ ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
محسن رضایی درود
آخرین اخبار