رئیس دانشگاه فرهنگیان مطرح کرد؛

ضعف در جذب اعضای هیئت علمی طی ۶ سال گذشته/ پخش کلیپ‌های مبتذل بدون سند، توطئه است

خنیفر گفت: طی ۶ سال اخیر روند جذب هیئت علمی ضعف داشته است، اما طبق برنامه ریزی‌ها ۶ سال آینده ۲۰۸۰ استاد جذب می‌شوند.

ضعف در جذب اعضای هیئت علمی طی ۶ سال گذشته/ پخش کلیپ‌های مبتذل اخیر بدون سند، توطئه استبه گزارش حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین خنیفر رئیس دانشگاه فرهنگیان  با اشاره به اینکه مسئولیت بخش دانشگاهی بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم بر عهده دانشگاه فرهنگیان است، اظهار کرد: بر اساس مصوبه جلسه ٧٠ ام شورای قرآنی دانشگاه‌ها میزبانی و مدیریت بخش دانشگاهی نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم بر عهده دانشگاه فرهنگیان است و برای اولین بار است که یک دانشگاه مسئول این بخش است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اقدامات صورت گرفته، اظهار کرد: پس از تصویب به‌سرعت در معاونت فرهنگی ١٢کمیته (دانشجویی، مالی، حراست، نظارت، هماهنگی، تشریفات، فرهنگی، اطلاع‌رسانی، تبلیغات، نشست‌های تخصصی، داوری و پشتیبانی) برای کار‌های اجرایی و هماهنگی ایجاد شد و همکاران به برنامه‌ریزی و برگزاری هر چه باشکوه‌تر نمایشگاه پرداختند.

وی در ادامه اضافه کرد: در بخش دانشگاهی برخی از دانشگاه‌های مادر دارای غرفه هستند البته دستاورد‌های همه دانشگاه به نمایش گذاشته می‌شود و حدود ١٨دستگاه در نمایشگاه شرکت می‌کنند.

خنیفر تصریح کرد: در آموزش‌وپرورش حدود دو میلیون و ٨٠٠هزار نفر در طرح حفظ قرآن کریم شرکت کرده‌اند و این ظرفیت بالای آموزش‌وپرورش را نشان می‌دهد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان با اشاره به برنامه‌های قرآنی دانشگاه فرهنگیان اذعان کرد: سال گذشته دانشجو معلمان در ١۴رشته رتبه ممتاز در مسابقات قهرمانی قرآن و عترت داشتند وساعاتی از دوشنبه‌های قرآنی در سراسر کشور به درک، روخوانی، تفسیر، حفظ قرآن پرداخته می‌شود و همچنین در طرح کاروان‌های نور تمام دانشگاه‌های فرهنگیان میزبان قاریان سایر دانشگاه‌ها در ماه مبارک رمضان هستند.

افتتاح بخش دانشگاهی نمایشگاه قرآن

خنیفر بابیان اینکه امروز نمایشگاه قرآن کریم در بخش دانشگاهی افتتاح خواهد شد، اذعان کرد: در بخش دانشگاهی خلاقیت‌های زیادی ازجمله نشست‌های تخصصی با متخصصان قرآنی، استفاده از جذابیت‌های هنری، دعوت از برخی از دانشجویان ممتاز قرآنی، نرم‌افزار‌های جستجوگر قرآنی و کار‌هایی برای کودکان انجام‌شده است.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار مبنی بر جذب غیرقانونی هیئت‌علمی در دانشگاه فرهنگیان، گفت: اگر یک مورد با مستندات وجود دارد، اطلاع بدهید تا مورد پیگیری قرار بگیرد؛ از سال ٩٠تا ٩۶باید سالی ٢٠٠ردیف عضو هیئت‌علمی گرفته می‌شد که نشده است و البته با پیگیری‌هایی که انجام‌شده تا سال ١۴٠۴دانشگاه فرهنگیان ٢٠٨٠عضو هیئت‌علمی نیاز دارد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان با اشاره به احکام حقوقی جدید دانشجو معلمان، اظهار کرد: افزایش حقوق دانشجو معلمان موضوعی کشوری است و تنها در دست آموزش‌وپرورش نیست و مشکلاتی که در احکام افزایش حقوق وجود داشته که در حال پیگیری است.

افرادی که در کلیپ‌های اخیر دیده شدند،  معلم نیستند

خنیفر با اشاره به کلیپ‌های پخش شده در فضای مجازی گفت: در حال حاضر ١١٠هزار مدرسه داریم که در سطح کشور پراکنده هستند و برای تحلیل کلیپ‌های پخش‌شده نیاز به عناصر تفهیمی - توجیهی داریم. یقیناً افرادی که در کلیپ‌ها دیده می‌شوند معلم نیستند و یقین دارم که این افراد تربیت‌شده تربیت‌معلم نیستند و باید با مستندات ثابت شود لذا این نوع رسانه‌ای کردن بدون سند، مدرک و بدون شناسه توطئه است و هدف آن‌ها تنها آموزش‌وپرورش نیست بلکه کلیت نظام است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان بابیان اینکه رویکرد دانشگاه فرهنگیان رویکرد تربیت‌معلم مهارتی است، گفت: در این دانشگاه ٢٠٠ تشکل داریم لذا توجه به برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی اصل است. امسال ١١تشکل در حضور وزیرآموزش‌وپرورش دغدغه‌هایشان را مطرح کردند که برای اولین بار چنین برنامه‌ای در دانشگاه فرهنگیان برگزار شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.