پژمانفر در تذکر شفاهی مطرح کرد؛

ضرورت برخورد جدی با بی‌حرمتی به ارزش‌های اسلامی در دانشگاه تهران

نماینده مشهد گفت: باید با هتاکان به ارزش‌های اسلامی در دانشگاه تهران برخورد جدی شود.

ضرورت برخورد جدی با بی‌حرمتی به ارزش‌های اسلامی در دانشگاه تهرانبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام والمسلمین نصرالله پژمانفر عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در صحن علنی نوبت عصر امروز (سه شنبه، ۲۴ اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی با اشاره به روز بزرگداشت فردوسی گفت: با پیگیری‌های مجلس نهم ۲۵ اردیبهشت ماه به عنوان روز زبان فارسی ثبت شد.

وی افزود: یادآور می‌شود تیر ماه سال ۷۵ رهبر انقلاب از آرامگاه فردوسی بازدید کردند و دستوراتی را برای احیای این منطقه دادند؛ بر این اساس در سال ۷۷ شورای عالی احیای طوس تشکیل شد، اما متأسفانه تاکنون هیچ‌گونه تصمیمی در این خصوص گرفته نشده است؛ در این بین با وزیر فرهنگ هم مکاتبه‌ای شد مبنی بر اینکه «معاونت شعر و ادب فارسی» در ذیل وزارتخانه متبوعش ایجاد کند که خوشبختانه دستور مساعد در این خصوص داده شده است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اتقاق روز گذشته در دانشگاه تهران گفت: متأسفانه در ماه مبارک رمضان اتفاق و بی‌حرمتی به ارزش‌های اسلامی و الهی شد که با بی‌توجهی معاونت فرهنگی دانشگاه صورت گرفت؛ باید با هتاکان و پرده‌دران برخورد جدی شود و همچنین شورای عالی انقلاب فرهنگی برای بررسی این موضوع جلسه‌ای را تشکیل دهد.

پژمانفر تاکید کرد: همگان اعتقاد دارند که امروزه موضوع معیشت و اقتصاد در اولویت امور است و نباید از از دستور کار خارج شود، اما مسائل دینی نیز جزئی از زندگی است و نمی‌توان از آن‌ها غافل شد.

 علی مطهری در پاسخ به نماینده مشهد گفت: نباید به بهانه معیشت مسائل فرهنگی را تعطیل کنیم، قطعا کمیسیون  آموزش وارد این موضوع خواهد شد در مورد موضوع مذکور کوتاهی شده است، همچنین هر دانشگاهی می‌تواند آیین‌نامه‌ای برای پوشش افراد داشته باشد و کسانی که نمی‌خواهند زیر بار بروند باید به این موضوع توجه کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سجاد هادیان
۱۴:۴۱ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
باید برخورد قاطعانه مانند اخراج با آنها صورت گیرد همچنین دخترکی که به سمت یک خانم چادری لگدپراکنده است باید شناسائی و فورا" اعدام شود تا دیگر کسی جسارت توهین به چادر اسلامی ایرانی که یادگار فاطمه الزهرا ست را نداشته باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۸ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
بله که بايد برخورد جدي بشه وگرنه سنگ رو سنگ بند نميشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۴ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
برخورد جدی باید صورت گیرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۳ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
دانشجو باید احترام و اداب داشته باشد و ان دانشجویی که با تبلیغ مسیح علی نزاد لگد پرانی کند اخراج شود بهتر است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۲ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
دانشجویی که عفت و قانون حجاب را در دانشگاه رعایت نکند اخراج و مدرک او باطل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۱ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
دانشجوی لگد پران اخراج باید گردد
Iran (Islamic Republic of)
ملکوت
۰۷:۲۲ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
برخورد جدی شود .
آخرین اخبار