موافقت عربستان و اعراب حاشیه خلیج فارس با حضور نظامی آمریکا در این کشورها

روزنامه الشرق الاوسط در گزارشی مدعی شد عربستان و اعراب حاشیه خلیج فارس با استقرار نیرو‌های آمریکایی در این کشور‌ها موافق کرده‌اند.

موافقت عربستان و اعراب حاشیه خلیج فارس با حضور نظامی آمریکا در این کشورهابه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه الشرق الاوسط در گزارشی به نقل از منابع مطلع مدعی شد عربستان و تعدادی از کشور‌های عربی حاشیه خلیج فارس با درخواست آمریکا برای حضور نظامی در آب‌های خلیج فارس و در خاک این کشور‌های عربی موافقت کرده‌اند.

این منابع گفتند که این موافقت بر اساس توافقات دوجانبه میان آمریکا از یک طرف و کشور‌های عربی حاشیه خلیج فارس از طرف دیگر بوده وهدف آن مقابله با هرگونه احتمال حمله ایران است.

این منابع مطلع اضافه کردند که هدف نخست باز استقرار نیرو‌های آمریکایی در کشور‌های خلیج فارس، عملیات مشترک بین واشنگتن و این کشور‌ها برای مقابله با هرگونه تشدیدنظامی یا حمله به کشور‌های عربی یا منافع آمریکا در منطقه بوده و هدف آن وارد شدن به جنگ با ایران نیست.

از سوی دیگر، منابع دیپلماتیک عربی اعلام کردند که تماس‌های متعددی بین کشور‌های عربی در حال انجام است تا در حاشیه نشست سران کشور‌های اسلامی که در دهه آخر ماه رمضان در مکه برگزار خواهد شد، نشست محدود سران کشور‌های عربی نیز در حاشیه آن برگزار شود.

این منابع که خواستند نامشان فاش نشود افزودند که این نشست در صورت برگزاری شامل سران کشور‌های عربی خواهد بود که در نشست سران اسلامی حضور خواهند یافت و دیدگاه مشترکی در قبال تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی دارند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۲:۳۴ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
چه توافقی؟! چه کشکی؟! شما با همین نوع از تامینات امنیتی آمریکا در حالیکه هواپیماهای سوپر اتاندارد فرانسوی جتهای جنگی آمریکا را اسکورت میکردند 10 نفتکش قاره پیمای تان را حوثی های یمنی پابرهنه به آتش کشیدند و نتوانستند برایتان کاری کنند همین نوع تامینات و تامین منطقه ای پس از چند روز دوباره یمنی های تحت محاصره لوله های انتقال نفت و ایستگاههای پمپاژ نفت تان را با حمله پهبادی زدند باز آمریکا و متحدینش با آنهمه ناوشکن موشک انداز و ناوهواپیمابر آبراهام لینکلن در خلیج فارس نظاره گر بودند و برایتان کاری نکردند تا زمانیکه با فروش تسلیحات تعلیف میشوید و تا زمانیکه شیرتان خشک نشده و گاوهای شیرده خوبی هستید اوضاع همین است فقط دست به آسمان برای دعا بردارید که شیرتان خشک نشود چون ارباب گانگستر گاوچران غرب وحشی شما گاوها را سریع تمامتان را راهی کشتارگاه خواهد کرد.......................
آخرین اخبار