بازی Minecraft پرفروش‌ترین عنوان تاریخ شد

عنوان Minecraft توانسته است با فروش بیش از ۱۷۶ میلیون نسخه‌ای، پرفروش‌ترین بازی ویدیویی تاریخ شود.

عنوان Minecraft پرفروش‌ترین عنوان تاریخ شدبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت Mojang در سال ۲۰۰۹ عنوانی را روانه بازار کرد که هر گیمری به آن ابراز علاقه نمی‌کرد و علاقه‌مندان خاص خود را داشت. این عنوان که Minecraft نام داشت در سبک sandbox ساخته شده بود. این عنوان جهان‌باز به گیمر اجازه ساخت اشیا و سازه‌های جدیدی را به وسیله مکعب‌های موجود در بازی می‌دهد. این عنوان دارای دو حالت است که حالت اول Survival نام دارد و هدف گیمر در آن جمع آوری منابع و حفظ آن‌ها و کنترل میزن سلامتی و گرسنگی خود است.

حالت دوم Creative نام دارد که در آن گیمر منابع نامحدود در اختیار دارد و به ساخت و ساز مشغول می‌شود. اما اکنون ۱۰ سال از انتشار عنوان Minecraft می‌گذرد و این عنوان هنوز که هنوزه طرفداران خاص خود را دارد. یک روز از ده سالگی این عنوان گذشته است و Minecraft در این ۱۰ سال توانسته است بیش از ۱۷۶ میلیون نسخه فروش کند.

این عنوان روی تمامی کنسول‌هایی که از سال ۲۰۰۹ به بعد ساخته شده اند اجرا می‌شود. فروش این عنوان با توجه به اینکه این کنسول روی دستگاه‌های زیادی اجرا می‌شود، عجیب نیست، اما بخش تامل برانگیز در فروش این عنوان، مربوط به پلتفرم کامپیوتر می‌شود. این عنوان توانسته است پس از ده سال از عرضه‌اش در پلتفرم کامپیوتر بیش از ۳۰ میلیون نسخه فروش کند.

عنوان Minecraft پرفروش‌ترین عنوان تاریخ شد

عنوان Minecraft یکی از موثرترین بازی‌های ویدویی در پیشرفت این صنعت است و آمارها نشان می‌دهند عنوان Minecraft پر فروش ترین عنوان ویدیویی تاریخ است. در حال حاضر تنها رقیب اصلی این عنوان، بازی Tetris است که در سال ۱۹۸۴ روانه بازار شد و در سبک جورچین ساخته شده است. تاکنون آمار دقیقی از فروش این عنوان منتشر نشده است اما قطعا عنوان Tetris بیشتر از عنوان Minecraft فروش کرده است.


بیشتر بخوانید: اطلاعات بروزرسانی جدید عنوان Red Dead Online منتشر شد


شرکت Mojang پس از گذشت ۱۰ سال از انتشار عنوان Minecraft هنوز قصد کنار گذاشتن آن را ندارد و همواره برای این عنوان بروزرسانی و بسته‌های الحاقی منتشر می‌کند. این عنوان هم اکنون برای تلفن‌های هوشمند ، کنسول‌های PS4، Xbox One ، پلتفرم کامپیوتر و کنسول سوییچ در دسترس است.

انتهای پیام/

ماینکرافت رتبه اول بازی‌های ویدیویی را از نظر فروش گرفت‌

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ارمین اکاتی
۱۸:۴۵ ۱۶ آبان ۱۳۹۸
خیلی خوب
آخرین اخبار