هراس دشمنان از اتحاد کشور‌های اسلامی

دشمنان از اتحاد کشور‌های اسلامی و وحدت دو کشور دوست و همسایه ایران و افغانستان احساس هراس دارند.

هراس دشمنان از اتحاد کشور‌های اسلامیبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، حجت الاسلام سید جواد خاتمی رئیس دفتر نهاد رهبری دانشگاه حکیم سبزواری در مراسم ضیافت افطاری ۱۰۰ دانشجوی افغانستانی به میزبانی دانشگاه حکیم سبزواری در سبزوار گفت: دشمنان با هراس از اتحاد کشور‌های اسلامی و وحدت دو کشور دوست و همسایه ایران و افغانستان با توطئه در پی ایجاد اختلاف هستند، اما بصیرت نخبگان، جوانان و مردم دو کشور دسیسه استکبار را خنثی کرده است.
 
وی تصریح کرد: مردم افغانستان بسیار سختکوش، قانع، پرتلاش، مومن و وارسته هستند و مردم ایران به داشتن چنین همسایگانی افتخار می‌کند.

رئیس دفتر نهاد رهبری دانشگاه حکیم سبزواری گفت: مردم افغانستان در دوران جنگ و دفاع از حرم اهل بیت (ع) نقش موثری داشتند و شهدای افغانستانی مدافع حرم برای اسلام عزت و افتخار آفریدند و در همه عرصه‌ها و تحولات جهان اسلام خوش درخشیدند.

علی اصغر مولوی رئیس دانشگاه حکیم سبزواری نیز در این مراسم گفت: این دانشگاه دومین قطب دانشگاهی خراسان رضوی و شرق کشور است که ظرفیت مناسبی برای جذب دانشجویان از کشور‌های افغانستان، پاکستان، عراق، کشور‌های عربی و منطقه آسیای میانه دارد.

وی شمار کنونی دانشجویان خارجی شاغل به تحصیل در دانشگاه حکیم سبزواری را ۲۰۰ نفر اعلام کرد و افزود: این دانشگاه توان جذب بیش از دو برابری این تعداد را هم دارد.

رئیس دانشگاه حکیم سبزواری با اشاره به افزایش تعاملات علمی دانشگاه حکیم سبزواری با دانشگاه‌های خارجی گفت: تاکنون در این چارچوب تفاهمنامه‌های بین المللی با دانشگاه‌های لیون و پاریس، تورین ایتالیا و هرات افغانستان امضا شده است.

سبزوار در غرب خراسان رضوی قرار دارد.
 
انتهای پیام//ج.ر
 

مردم افغانستان در دوران جنگ و دفاع از حرم اهل بیت (ع) نقش موثری داشتند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار