مربیان ۲ کاره تیم ملی فوتبال بانوان/ زیر آبی رفتن برخی از مربیان خانم در فوتبال بانوان

برخی از مربیان فوتبال بانوان هم زمان با کار در تیم ملی در لیگ برتر هدایت یک تیم لیگ کشوری را نیز برعهده دارند.

به گزارش  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، برخی مربیان فوتبال بانوان علاوه بر حضور در کادر فنی تیم ملی به عنوان مربی، در لیگ برتر نیز هدایت و سرمربیگری یک تیم را برعهده گرفته اند.

طبق قانون یک مربی نمی‌تواند هم در تیم ملی و هم در یک باشگاه هدایت تیمی را به طور همزمان برعهده بگیرد، اما در کادر فنی تیم‌های ملی جوانان و بزرگسالان فوتبال بانوان مربیانی حضور دارند که به طور همزمان با حضورشان در تیم ملی، یک تیم باشگاهی را هم هدایت می‌کنند.

سبک جدید مربیگری در فوتبال بانوان

مریم جهان نجاتی که به عنوان مربی در کادر فنی تیم ملی بزرگسالان فعالیت می‌کند، سرمربیگری تیم فوتبال بانوان شهرداری سیرجان را نیز بر عهده دارد و سمیه شهبازی مربی تیم ملی نوجوانان نیز سرمربی تیم فوتبال بانوان سپاهان اصفهان است همچنین مژگان مدائم زاده سرمربی تیم همیاری آذربایجان غربی مربی دروازه بان های تیم ملی است و دروازه بان تیم خودش را به اردو تیم ملی برده بود.

افسانه چترنور، ملیکا متولی، فاطمه امینه برازجانی، سارا ظهرابی نیا، فاطمه حبیبیان شجاعی، فاطمه سهرابی و شبنم بهشت هفت بازیکن ملی پوشی هستند که در تیم شهرداری بم به سرمربیگری مریم جهان نجاتی بازی می کنند و در تیم ملی هم جهان نجاتی مربی آن ها است.

شقایق روزبهان، الهام فرهمند و هاجر دباغی سه بازیکن تیم سپاهان هستند که سمیه شهبازی مربی تیم ملی جوانان هدایت آن ها را در لیگ برتر به عهده دارد. از نظر کارشناسان هر چند این بازیکنان مذکور افراد توانمندی در فوتبال بانوان به حساب می آیند اما وقتی مربی باشگاهی در کادر فنی تیم ملی فعالیت می کند این شبهه ها به وجود می آید که او بیشتر بازیکنان خودش را به تیم ملی دعوت کرده و از آن ها استفاده می کند و توجه بیشتری به این بازیکنان دارد و حق افراد زیادی  که در تیم های دیگر لیگ بازی می کنند پایمال می شود.

باشی: مربی تیم ملی بازیکنان خوب لیگ را به تیم باشگاهی خود می برد

سمیه باشی مربی پارس جنوبی بوشهر در گفتگو با خبرنگار ما گفت: درست نیست که مربی تیم ملی در لیگ کشور هم تیم داری کند چون مربی تیم ملی با یکسری صحبت هایی که با برخی از بازیکنان می کند آن ها را به سمت تیم خود می کشاند و مشکلات زیادی را در فوتبال بانوان به وجود می آورد. وقتی یک مربی در لیگ کشور تیم داشته باشد و همزمان با آن در کادر فنی تیم ملی حضور داشته باشد آن وقت به راحتی می‌تواند بازیکنان خودش را به تیم ملی دعوت کند به همین دلیل است که در هیچ جای دنیا مربی نمی‌تواند هم در تیم ملی و هم در یک تیم باشگاهی هم زمان کار کند.

بیات: باشگاه ها از مربیان تیم ملی به سود خودشان استفاده می کنند

معصومه بیات کارشناس فوتبال بانوان در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: از لحاظ حرفه ای این موضوع کار درستی نیست که یک مربی هدایت تیم ملی و یک تیم باشگاهی را به صورت هم زمان در اختیار داشته باشد زیرا تمرکز این شخص در کارش از بین می رود اما مسئله اینجاست که برخی باشگاه هایی که از مربیان تیم ملی استفاده می کنند می خواهند از امتیاز این مربیان در باشگاه هایشان استفاده ببرند و این خود شبهه های زیادی را ایجاد می کند چون تعداد ملی پوشان ما اندک هستند و این بازیکنان در یکسری تیم های خاص با هدایت این مربیان تیم ملی پخش شده اند.

شاه ملک پور: ایران در فوتبال بانوان برعکس دنیا عمل می کند

هاجر شاه ملک پور بازیکن تیم ملوان بندر انزلی در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: در ایران برعکس کشور های دیگر جهان مربی تیم ملی در لیگ کشور هم تیم داری می کند و این اتفاق همیشه در ورزش بانوان بوده است ، همین مربی تیم ملی با سلیقه خودش بازیکنان تیم باشگاهی خودش را به تیم ملی برده است.

خلیفه: بازیکنان خودشان را به تیم ملی می برند

زهره خلیفه نائب رئیس هیات فوتبال بوشهر و استعدادیاب فدراسیون در گفتگو با خبرنگار ما گفت: این کار به هیچ وجه حرفه ای نیست که مربی لیگ برتر در کادر فنی تیم ملی هم حضور داشته باشد و من این موضوع را همیشه گفته ام. این مربیان بازیکنان خودشان را به تیم ملی دعوت می کنند. یک مربی باید تمرکزش در یک جا باشد و نباید استرس و فشار تیم ملی و لیگ را با هم به دوش بکشد، در واقع خود این کارها است که سطح کیفی تیم ملی ما را پایین می آورد.

کمیته انضباطی برابر مربی تیم ملی در لیگ برتر کوتاه آمد

چندی پیش در هفته شانزدهم لیگ برتر فوتبال بانوان درگیری رخ داد که خیلی از افراد عامل آن را مریم جهان نجاتی مربی تیم ملی بزرگسالان و سرمربی شهرداری سیرجان در بازی مقابل ذوب آهن اصفهان می‌دانستند و می‌گفتند که او در تمام طول بازی در حال صحبت کردن با کمک داور مسابقه بوده است و کمک داور تمام تمرکزش را از دست داده بود و جهان نجاتی در دعوای آن روز از کلمات زشت و توهین آمیز استفاده کرده بود که طی آن کمیته انضباطی در دستوری موقت این مربی را به دلیل اعمال مذکور از حضور در کلیه مسابقات رسمی تا اطلاع ثانوی محروم کرده بود، اما این حکم در مدت یک روز توسط ابراهیم شکوری سرپرست دبیر کلی فدراسیون فوتبال کنار گذاشته شد و جهان نجاتی توانست پنجشنه، دوم خرداد ماه در قالب هفته هفدهم لیگ برتر بانوان در دیدار تیمش مقابل پارس جنوبی بوشهر حضور پیدا کند و این مسئله تعجب تعداد زیادی از اشخاص را به دنبال داشت چون این حکم بدون برگزاری هیچ جلسه ای در کمیته انضباطی لغو شد.

برخی اعلام کردند که این حکم به این دلیل در ارتباط با جهان نجاتی لغو شده است، زیرا او مربی تیم ملی است و برای یک کشور افت دارد که مربی تیم ملی با رفتار غیر حرفه‌ای و به دلیل اهانت و کلام زشت  به کمیته انضباطی فرا خوانده شود اما نکته قابل توجه این جاست که چرا فدراسیون فوتبال از مربیانی در تیم ملی استفاده می‌کند که آن‌ها در لیگ باشگاهی فوتبال کشور سرمربی یک تیم دیگر هم هستند؟ کجای دنیا مربی تیم ملی، هدایت یک تیم باشگاهی را هم زیر نظر دارد؟

تمرکز روی یک هدف نتیجه بهتری را به دنبال دارد

کارشناسان معتقدند که مربیان تیم های ملی نباید سرمربی تیم های باشگاهی باشند تا تمام تمرکز و انرژی خود را روی اهداف و برنامه های ملی پیاده کنند و در حقیقت هم وقتی یک مربی به طور هم زمان هم به فکر هدایت تیم ملی است و هم به فکر نتیجه گیری در تیم باشگاهی اش، نمی تواند تمرکز درستی در کار داشته باشد و به تیم ملی و آن باشگاه آسیب می رساند.

فرهادی: تیم ملی متعلق به ۸۰ میلیون  ایرانی است

پروین فرهادی ملی پوش تیم ذوب آهن اصفهان در گفتگو با خبرنگار ما گفت: موافق حضور یک سرمربی تیم باشگاهی در کادر فنی تیم ملی نیستم زیرا صدمات زیادی به تیم ملی کشور می زند. این تیم متعلق به همه ۸۰ میلیون مردم ایران است و کسی باید در هدایت آن نقش داشته باشد که تمام هدف، انگیزه و انرژی اش را روی آن بگذارد نه اینکه با دیدگاه لیگ برتری در تیم ملی حضور پیدا کند، هیچ جای دنیا شاهد چنین اتفاقی در ورزش کشورش نیست. بازیکنان تیم باشگاهی این مربی بدون هیچ استرس خط خوردن از اردو تیم ملی، سر تمرین می آیند و بازیکنان خوب دیگر به دلیل استرس های زیاد حتی نمی توانند بازی خودشان را نشان دهند و این تاثیرات بسیار زیادی روی تیم ملی دارد.


بیشتر بخوانید:

شاه‌حسینی: رسیدگی به تخلفات یک موضوع تخصصی و فنی است

پشت پرده ماجرای درگیری فیزیکی بانوی فوتبالیست و آقای مسئول/ کلید رختکن کلید ماجراست!

ناظمی: با متخلفان دیدار خلیج فارس شیراز و پالایش گاز ایلام برخورد خواهیم کرد


انتهای پیام/

آخرین اخبار از فوتبال بانوان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار