فتح خرمشهر پیروزی ایران بر دشمنان را تثبیت کرد

امام جمعه خوی گفت:فتح خرمشهر پیروزی ایران بر دشمنان را تثبیت کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،حجت الاسلام سید رضی شکوری امام جمعه خوی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته بعد از توصیه نماز گزاران به رعایت کردن تقوا، با تبریک روز سوم خرداد و فتح غرور آفرین خرمشهر در عملیات بیت المقدس اظهار داشت: در طول عمر ۴۰ ساله انقلاب اسلامی به ویژه در سال‌های حساس و بحرانی ابتدای پیروزی انقلاب اقداماتی صورت گرفت که به معجزه شبیه است.
 
وی در ادامه گفت:پیروزی انقلاب اسـلامی در اوج ناباوری جهانیان و غربت دین و دینداران در دنیا، سازماندهی بسیج مردمی در طول دفاع مقدس به عنوان یک طرح کاملا موفـق، مدیـریـت ۸ سال دفـاع مقـدس در اوج تنهایی و غربت همراه با رعایت ارزش ها، پشت سر گذاشتن انواع تحریم‌ها و سایـر توطئه‌های استکبار جهانی، فتح غرورآفرین شهرخرمشهر از دست بعثیان متجاوزازجمله اقداماتی بودند که در طول ۴۰سال انقلاب صورت گفته است.

حجت الاسلام شکوری در ادامه اسیر شدن ۱۹ هزار نفر، کشته شدن ۱۶هزار نفر، انهدام ۶۰ فروند هواپیما و انهدام ۴۱۸ دستگاه تانک از جمله تلفات دشمن در این عملیات نام بردند.
 
خطیب نماز جمعه خوی همچنین با اشاره به نتایج سیاسی این عملیات غرور آفرین نیز گفت: تثبیت پیروزی ایران بر دشمنان، به وجود آمدن ثبت داخلی و بازدارندگی داخلی و در نهایت ظهور ایران اسلامی به عنوان یک قدرت برتر منطقه از جمله نتایج سیاسی این عملیات بودند.

حجت الاسلام شکوری همچنین با تسلیت ایام حزن و اندوه ضربت خوردن و شهادت امیرمؤمنان (ع) در ماه مبارک رمضان اظهار داشت: انسان هر چه فکر می‌کند نمی‌تواند فلسفه و حکمت اینهمه مظلومیت را بفهمد خودش مظلوم، همسرش مظلوم، فرزندانش مظلوم و شیعیانش در طول تاریخ مظلوم می‌باشند.
 

وی در ادامه با استناد به آیات قرآن فضایل و جایگاه شب قدرنیز گفت:نازل شدن قرآن در شب قدر، شب قدر بمراتب بهتر از هزار ماه است، در شب قدر فرشتگان و روح نازل می‌شوند، در شب قدر هر کار حکمت آمیز فیصله داده می‌شود.

روش انس با قرآن از دیدگاه امام صادق (ع)

حجت الاسلام شکوری در بخش دیگر از سخنان خود در خطبه‌ها، با محور قرار دادن انس با قرآن به ویژه در ماه رمضان اظهار داشت: قرآن در شب قدر و در ماه رمضان نازل شده است لذا باید در این ماه بصورت ویژه با قرآن انس داشته باشیم.

وی سپس با استناد به روایتی از امام صادق (ع) روش انس با قرآن را چنین بیان کرد:خواندن آیات قرآن با دقت، درک کردن حقایق قرآن، عمل کردن به احکام قرآن، امیدوار بودن به وعده‌های آن، ترسیدن از وعید‌های قرآن، عبرت گرفتن از داستان‌های قرآن، گردن نهادن به دستورات قرآن واجتناب از نواهی قرآن ازجمله این مواردی روش انس با قرآن هستند.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.