مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم عنوان کرد؛

روزانه ۶۸۰ تن زباله در قم تولید می‌شود/پردازش تولید کود کمپوست در مرحله تست و آزمایشی است /راه اندازی خط انتقال پسماند در قم

میر ابراهیمی با اشاره به ورود روزانه ۶۸۰ تن پسماند به مجموعه سایت البرز گفت: خط انتقال پسماند به ظرفیت ۴۰۰ تن راه‌اندازی شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازقم؛سید عبدالله میر ابراهیمی مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم یکی از سیاست‌های حوزه مدیریت پسماند را کاهش و جلوگیری از تولید زباله عنوان کرد و گفت: در سال ۹۷، توانستیم هفت درصد تولید زباله در قم را کاهش دهیم.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم با تأکید بر اینکه کاهش هفت درصدی پسماند در قم جز با مشارکت شهروندان میسر نمی‌شد، افزود: انجام این مهم با آموزش و مشارکت ادارات، مساجد، آموزش و پرورش و سایر ارگان‌ها و نهاد‌های استان صورت گرفته است.

ابراهیمی با بیان اینکه در سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵ رشد پسماند نداشتیم،عنوان کرد: در واقع شهروندان در نحوه خرید‌ها و استفاده‌ها آگاه‌تر شده‌اند، در کنار آن تفکیک از مبدأ هم انجام می‌شود که اثر خود را در رابطه با پسماند‌های دفعی نشان می‌دهد.

وی دلایل متنوع و متعددی برای این کار برشمرد و افزود: آموزش‌هایی که به‌صورت مستمر از سوی رسانه‌ها در راستای آگاه‌سازی شهروندان صورت گرفت و همچنین شرایط اقتصادی جامعه، دقت در خرید‌ها و جلوگیری از خرید‌های اضافی توسط شهروندان ازجمله مهم‌ترین عوامل کاهش هفت‌درصدی پسماند در قم هستند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم در ادامه با اشاره به ورود روزانه ۶۸۰ تن پسماند به مجموعه سایت البرز تصریح کرد: خط انتقال پسماند به ظرفیت ۴۰۰ تن راه‌اندازی شده است.

وی با بیان اینکه پردازش تولید کود کمپوست در مرحله تست و آزمایشی است،بیان کرد: این کارخانه از اواخر بهار و ابتدای تابستان کار تبدیل پسماند به کود کمپوست را آغاز خواهد کرد، در کنار آن عملیات دفع هم به‌صورت اصولی و مهندسی در حال انجام است که بالغ‌بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار برای آن تعریف‌شده است.

میر ابراهیمی در پایان یادآورشد: تجهیزات ماشین‌آلات جمع‌آوری کود کمپوست از آلمان به مبلغ ۳۰۰ هزار یورو خریداری‌شده و مجموعه پسماند قم آماده راه‌اندازی خط پردازش تولید کمپوست است.

انتهای پیام/ح

 راه‌اندازی خط تولید کود کمپوست از ابتدای تابستان

برچسب ها: شهرداری قم ، پسماند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.