جنگ اسکناس و دسته چک در نیمه نهایی جام حذفی/دستمزد داور سپاهان- پرسپولیس: ۲۳۴ هزار تومان!

جنگ اسکناس و دسته چک در نیمه نهایی جام حذفی/دستمزد داور سپاهان- پرسپولیس: ۲۳۴ هزار تومان!شاید باورتان نشود، اما محمدحسین زاهدی‌فر به عنوان داور دیدار سپاهان و پرسپولیس در نیمه نهایی جام حذفی فقط ۲۳۴ هزار تومان دستمزد می‌گیرد!

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، پایین بودن دستمزد داوران شاغل در فوتبال مساله جدیدی نیست و سال‌ها است که داوران از این موضوع گلایه‌مند هستند. در سال‌های اخیر همواره داوران فوتبال سیبل مدیران، مربیان و بازیکنان باشگاه‌ها بوده اند و بار‌ها به اشتباهات آن‌ها اعتراض شده است وآن‌ها نیز به مقایسه دستمزد‌های داوران با قرارداد‌هایی پرداختند که مربیان و بازیکنان با باشگاه‌ها امضا می‌کنند. این چالش همیشگی، اما برای مسابقات جام حذفی به یک بحران تبدیل شده است. جایی که دستمزد داور‌ها برای قضاوت در مسابقات جام حذفی (حتی در مراحل پایانی) با قضاوت در لیگ دسته اول یکسان سازی شده و ریز شدن در این داستان خنده را به لب می‌آورد.

فدراسیون فوتبال در ابتدای فصل جاری فوتبال ایران جدولی را تهیه کرد و در آن حق الزحمه داوران، ناظران و نمایندگان را برای مسابقات مختلف آورد. جدولی که در اختیار همه داوران و ناظران و نمایندگان قرار گرفت تا بر اساس آن جدول آن‌ها از فدراسیون دریافتی داشته باشند.

جالب اینکه در جدول مذکور حق الزحمه قضاوت در مسابقات جام حذفی به ۲۶۰ هزار تومان برای داور وسط تقلیل پیدا کرد. این در حالی است که ظاهرا حق الزحمه قضاوت در حذفی برای فصل گذشته ۸۰۰ هزار تومان برای داور وسط بوده و این کاهش رقم عجیب به نظر می‌رسد.

این روز‌ها که به دیدار سپاهان و پرسپولیس در مرحله نیمه نهایی جام حذفی نزدیک می‌شویم، علاوه بر اتفاقات مربوط به تقسیم سکو‌های ورزشگاه نقش جهان بحث بر سر انتخاب داور این مسابقه نیز زیاد شده است. معرفی محمدحسین زاهدی فر با توجه به برخی اشتباهات سهوی در دیدار‌های گذشته دو تیم اعتراض‌هایی را به همراه داشته و در فضای مجازی نیز اظهارنظر‌ها و توییت‌های مختلفی زده شده است.

در چنین شرایطی، اما شاید جالب باشد که بدانید دستمزد کل تیم داوری مسابقه سپاهان و پرسپولیس در مرحله نیمه نهایی جام حذفی به یک میلیون و پانصد هزار تومان نمی‌رسد. بر اساس جدول حق‌الزحمه داوران زاهدی فر به عنوان داور وسط مسابقه ۲۶۰ هزار تومان باید پول بگیرد که از این مبلغ ظاهرا ۱۰ درصد مالیات کسر می‌شود تا دریافتی او به ۲۳۴ هزار تومان برسد! مبلغی که در مقایسه با پول‌هایی که در فوتبال رد و بدل می‌شود خنده‌دار به نظر می‌رسد. به عبارت بهتر می‌توان گفت در بین همه کسانی که روز چهارشنبه در زمین نقش جهان حضور دارند، زاهدی فر و کمک هایش دستمزد کمتری دریافت می‌کنند و این مساله برای جامعه داوری دردناک است. خصوصا اینکه همه از حساسیت بالای دیدار سپاهان و پرسپولیس خبر دارند، اما فدراسیون فوتبال حتی برای این مسابقه خاص نیز دستمزدی به اندازه دیدار‌های لیگ برتر در نظر نگرفته است.

بر اساس جدول حق الزحمه داوران کمک‌های مسابقه سپاهان و پرسپولیس ۱۸۳ هزار تومان، داور چهارم ۹۱ هزار تومان و ناظر داوری و نماینده فدراسیون هرکدام ۱۰۰ هزار تومان دستمزد خواهند گرفت که از این مبالغ ۱۰ درصد مالیات کسر خواهد شد!

از سوی دیگر بر اساس جدول مذکور حق الزحمه داوران برای لیگ برتر نیز ۹۱۰ هزار تومان است که بسیار پایین به نظر می‌رسد. با یک حساب سرانگشتی می‌توان متوجه شد که حق الزحمه کل داوران در طول لیگ برتر به یک میلیارد تومان هم نمی‌رسد. به عبارت بهتر در لیگ برتر ۲۴۰ مسابقه انجام می‌شود که تقریبا برای هر مسابقه حدود ۳ میلیون تومان حق قضاوت کنار گذاشته می‌شود. با یک ضرب و تقسیم ساده می‌شود فهمید همه داوران لیگ برتر به طور کلی یک میلیارد تومان خرج روی فدراسیون نمی‌گذارند و این مساله به خوبی دستمزد‌های پایین آن‌ها را نشان می‌دهد!

جنگ اسکناس و دسته چک در نیمه نهایی جام حذفی/دستمزد داور سپاهان- پرسپولیس: ۲۳۴ هزار تومان!

منبع: ورزش سه

انتهای پیام/

دستمزد داور سپاهان- پرسپولیس: ۲۳۴ هزار تومان!

برچسب ها: فوتبال ، جام حذفی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار