مخالفان سودان ضمن اعلام اینکه ضامن انقلاب مردم این کشور هستند نه شورای نظامی، هشدار دادند اگر قدرت تحویل غیرنظامیان نشود، اعتصاب و نافرمانی سراسر این کشور را فرا خواهد گرفت.

مخالفان سودان: ضامن انقلاب سودان، مردم این کشور هستند نه شورای نظامیبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، اتئلاف مخالفان سودان موسوم به الحریه و التغییر در بیانیه‌ای هشدار داد اگر قدرت تحویل غیرنظامیان نشود، اعتصاب و نافرمانی مدنی سراسر این کشور را فرا خواهد گرفت.

در این بیانیه آمده است: «شورای نظامی انتقالی سودان عملا به یک شورای فرماندهی سیاسی تبدیل شده، نه فرماندهی نظامی.»

ائتلاف مخالف سودان اعلام کرد ضامن انقلاب سودان، مردم این کشور هستند نه شورای نظامی انتقالی.

ائتلاف الحریه و التغییراعلام کرد که در این اعتصاب سراسر، نهاد‌های مختلف حمل و نقل، کارگران و کارمندان دست به اعتصاب سراسری خواهند زد و بیشتر نهاد‌های سودانی در این اعتصاب شرکت خواهند کرد.

ائتلاف مذکور تاکید کرد که شورای هماهنگی الحریه و التغییر پیشتر با دیگر ائتلاف‌ها و جریان‌های سودان بر سر اعتصاب و نافرمانی مدنی به توافق رسیدند.

ائتلاف الحریه و التغییر (گروه‌های خواستار آزادی و تغییر) هدف از اعتصاب را تحویل قدرت به دست غیرنظامیان خواند و گفت که بیشتر وزاری دولت هم در اعتصاب سراسری شرکت خواهند کرد.

ائتلاف معارض اظهار داشت که شورای نظامی انتقالی می‌خواهد بر همه نهاد‌ها و مراکز حکومتی تسلط یابد و اختیار آن‌ها را در دست خود بگیرد.

این ائتلاف سودانی اوایل هفته جاری در بیانیه‌ای خواستار آغاز اعتصاب عمومی طی روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه آینده به منظور درخواست از شورای نظامی برای تحویل قدرت به دولت مدنی شده بود.

مذاکرات شورای نظامی سودان با معارضان با هدف انتقال قدرت به دولت مدنی به بن‌بست رسیده است و دو طرف بر سر تعداد نمایندگان نظامی و غیرنظامی در شورای حاکمیتی انتقالی و ریاست این شورا، به توافق نرسیدند.

پس از شکست این مذاکرات، «محمد حمدان» ملقب به «حمیدتی» معاون رئیس شورای نظامی انتقالی سودان روز پنجشنبه گذشته در سفری به عربستان سعودی با «محمد بن سلمان»، ولی عهد سعودی در شهر جده دیدار و درباره همکاری‌های دوجانبه گفتگو کرد.

با وجود استمرار اعتراضات مردمی در سودان و درخواست انتقال قدرت به دولت مدنی، اما عربستان سعودی با ارائه کمک‌های مالی و حمایت از شورای نظامی انتقالی، در امر انتقال قدرت به دولت مدنی کارشکنی می‌کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آفریقا ، اتحادیه عرب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار