استکی: بازیکنان با استعداد تیم نتیجه تلاش مربی ایرانی است/ حبیبی از مربیان خارجی چیزی کم ندارد/ پیشنهاد‌هایی از لیگ برتر هندبال فرانسه دارم

الله کرم استکی ملی پوش و لژیونر هندبال کشورمان در گفتگو با خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، درباره انتخاب رئیس جدید فدراسیون هندبال گفت: رئیس جوان و با ایده‌های جدیدی به میدان آمده است که امیدوارم همه کمک کنند تا هندبال به جایگاه اصلی اش باز گردد. کار پاکدل سخت است، زیرا مشکلاتی از فدراسیون‌های قبلی به جا مانده است که امیدوارم با همدلی و کمک همه حل شود و هندبال به روز‌های خوبش بازگردد.

می‌توانیم قدم به قدم جلو برویم و به جمع چهار تیم برترآسیا بازگردیم

او افزود:ما در این مسابقات انتخابی المپیک اگر بتوانیم نتایج خوبی بگیریم و خودمان را نشان دهیم می‌توانیم قدم به قدم جلو برویم و به جمع چهار تیم برترآسیا بازگردیم همچنین پس از این مسابقات می‌توانیم با برنامه ریزی در دیگر رقابت‌ها از جمله قهرمانی آسیا موفق باشیم، سهمیه رقابت‌های قهرمانی جهان را کسب کنیم و حتی در ان میدان هم به موفقیت برسیم.

تیم‌های عربی سرمایه گذاری سنگینی انجام داده اند

ملی پوش هندبال کشورمان ادامه داد: گروه سختی در رقابت‌های انتخابی المپیک داریم، حریفانمان قوی هستند و تیم‌های عربی در چند سال گذشته سرمایه گذاری‌های سنگینی روی تیم‌های ملیشان انجام داده اند با این حال امیدوارم با کمک خدا و حمایت‌های فدراسیون به موفقیت برسیم و کم کم جایگاه اصلیمان را پیدا کنیم و در مسابقات بعدی هم نتایج بهتری بگیریم.

تنها کشوری هستیم که این تعداد بازیکن مستعد داریم

لژیونر هندبال کشورمان در ادامه بیان داشت: هندبال ایران توانایی موفقیت در آسیا را دارد، ما تنها کشوری هستیم که این تعداد بازیکن مستعد و خوب در لیگ‌های تراز اول دنیا دارد علاوه بر آن بازیکنان خوبی در داخل کشور داریم که پتانسیل بالایی دارند و زحمت‌های زیادی کشیدند.

اسیر اشتباهاتی شدیم که باعث شد شیرازه تیم ملی از هم بپاشد

استکی درباره تیم ملی گفت: اسیر اشتباهاتی شدیم که باعث شد شیرازه تیم ملی از هم پاشیده شد با این حال زمانی که بازهم به دور هم جمع می‌شویم همان تیم قطر با تیم چند ملیتی اش از تیم ملی کشورمان می‌ترسد، ما در دور گذشته و در رقابت‌های انتخابی المپیک ۲۰۱۶ ریودوژانیرو به عنوان دوم مسابقات انتخابی رسیدیم رسیدیم که اگر در بازی نهایی مقابل تیم چند ملیتی قطر شکست نمی‌خوردیم حالا تجربه یک المپیک را داشتیم.

تصور نمی‌کنم حبیبی چیزی از مربیان خارجی کم داشته باشد

او درباره انتخاب علیرضا حبیبی به عنوان سرمربی تیم ملی اظهار داشت: حبیبی یکی از سرمربیانی است که همیشه با بازیکنان داخلی و خارجی رابطه خوبی داشته است. مربی منظم، با برنامه و با شخصیتی بالاست که همیشه رابطه خوبی با بازیکنان داشته است و با آن‌ها رفیق بوده است همچنین از لحاظ دانش فنی هندبال هم تصور نمی‌کنم از مربی خارجی چیزی کمتر داشته باشد، زیرا مدرس بین المللی هستند و چندین بار در کلاس‌های مختلف حاضر شده اند و تدریس هم می‌کند علاوه بر آن هم در رقابت‌های داخلی عنوان‌های خوبی کسب کرده است و همیشه حواسش به تیم و بچه‌های بوده است و برای موفقیت جنگیده است، حالا امیدوارم همه در کنار یکدیگر و همدلی، هندبال را به جایگاه اصلی اش برسانیم.

همه بازیکنانمان ثمره تلاش مربیان داخلیمان هستند

استکی درباره مربیان داخلی عنوان کرد: مربی‌های داخلی را قبول دارم، زیرا خیلی پیشرفت داشتند و علمشان بالا رفته است و تصور نمی‌کنم تفاوتی با مربیان خارجی داشته باشند، چون ما همه بازیکنان ثمره زحمات این مربیان داخلی هستیم که در رده‌های مختلف کار می‌کنند و اگر این مربیان نبودند که این استعداد‌هایی که در برترین سطح‌ها حضور دارند را کشف کنند حالا هیچ کدام از بازیکنان نمی‌توانستند این جا باشند و این نشان دهنده آن است که مربیان ایرانی در کشف، پروش و تقویت بازیکنان از لحاظ تکنیکی و تاکتیکی موفق بودند که ثمره اش این بازیکنان خوب در داخل و خارج شده است.

توانستیم نخستین کاپ اروپایی را برای چسمه بخارست کسب کنیم

لژیونر هندبال کشورمان درباره شرایط تیم باشگاهیش گفت:خوشبختانه امسال توانستیم نخستین کاپ اروپایی را برای چسمه بخارست کسب کنیم که اتفاق بزرگی بود، ما سه کاپ معتبر در اروپا داریم که یکی چمپیونز لیگ، یکی‌ای اچ اف و دیگری چلنج کاپ است که تیم ما موفق شد چلنج کاپ را بگیرید همچنین ما تا هفته پایانی صدرنشین لیگ رومانی بودیم، اما آسیب دیدگی‌های زیادی به سراغ بازیکنان آمد که حتی کار به عمل جراحی رسید. من هم از ناحیه زانو آسیب دیدم و طوری شد که در بازی رده بندی تیم جوانانمان به میدان رفت و متاسفانه نتوانستیم عنوان خوبی بگیریم و چهارم شدیم.

پیشنهاد‌هایی از لیگ برتر فرانسه داریم که سجاد به آن‌ها فکر می‌کند

او ادامه داد: در مجموع مدیر‌های باشگاه از نتایج رضایت داشتند و برای فصل آینده بازیکنان بیشتری گرفتند تا این مشکلات تکرار نشود. ما حدود دو سال دیگر با چسمه بخارست قرارداد داریم، اما پیشنهاد‌هایی از فرانسه دریافت کرده ایم با این حال من دوست ندارم به فرانسه بروم، اما سجاد در حال فکر کردن به آن پیشنهاد‌ها استمه به این تیم لیگ برتری در فرانسه بپیوندد، بازیکن زمانی که می‌خواهد در تیمی بازی کند باید احساس خوبی داشته باشد، بازی در اروپا بستگی به این دارد که چه امکاناتی مانند خانه، ماشین و .. به شما می‌دهند، چون بازی کردن در همه جا سخت است و اگر کیفیت پائین بیاید سریع جایگاهت را از دست می‌دهی و بازیکن دیگری جایگزینت می‌کنند برای همین باید همه شرایط را در نظر گرفت.

تیممان تلاش می کند تا  به شرایط و جایگاهی که تیم بانوانش دارد برسد

الله کرم استکی در پایان و درباره وضعیت تیمش افزود: چسمه بخارست در رده بانوان همیشه در جمع چهار تیم برتر دنیا بوده است و در بخش آقایان هم با برنامه‌هایی که وجود داشته است امسال توانستیم به قهرمانی چلنج کاپ برسیم خوشبختانه مدیران برنامه دراز مدتی دارند و ما هم تلاش می‌کنیم تا این تیم نتایج خوبی بگیرد و به شرایط و جایگاهی که تیم بانوانش دارد برسد.این باشگاه حرفه‌ای و عالی است و با وجود پیشنهاد‌هایی که داشتیم این انتخاب بهترین بود، زیرا با بخارست آشنا هستم و ودست دارم در این شهر بمانیم.


بیشتر بخوانید:

رزمگر:بازیکنان فعال، با تجربه و جوانی به تیم ملی دعوت شدند/ شرایط دشواری داریم

پاکدل: اردوی تیم ملی هندبال شرایط خوبی دارد

صمصامی: بازیکنان کمی افت داشتند/ رقیبانمان سرمایه گذاری زیادی انجام داده اند

پیگیری تمرینات ملی پوشان هندبال بدون حضور لژیونر‌ها

کرمی: مدتی از سطح اول آسیا دور بودیم/ تلاش می‌کنیم در جمع برترین‌های قاره کهن باشیم


انتهای پیام/

اظهارات ملی پوش هندبال کشورمان در خصوص اتفاقات اخیر در فدراسیون 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار