فیسبوک، واتس‌‌اپ و اینستاگرام در آستانه قطع کامل ارتباط با هوآوی

تعدادی از پرطرفدارترین شبکه‌های اجتماعی جهان از قطع همکاری خود با شرکت هوآوی خبر دادند و نسخه‌های جدید خود را در اختیار کاربران این گوشی‌ها قرار نمی‌دهند.

شبکه‌های اجتماعی پرطرفدار از گوشیهای هوآوی رخت برمی‌بندندبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، در حالی شرکت هوآوی هم‌چنان به دنبال راهی برای رفع یا مقابله با تهدیدهای ایالات متحده آمریکا است، همه زیر شرکت‌های آمریکایی بیشتری زیر بار فشارهای دولت مردان آمریکایی شانه خالی کرده و از ادامه همکاری با هوآوی سر باز می‌زنند. با وجود تمامی مشکلاتی هوآوی، خروج شرکاء بزرگ این شرکت از قراردادهای تجاری فی‌مابین، مشکلات هوآوی را هر روز بزرگ‌تر و بیشتر از روز قبل می‌کند.


بیشتر بخوانید: توافق هوآوی با روسیه برای ساخت شبکه 5G در این کشور


اکنون 90 روز از زمان صدرو فرمان دونالد ترامپ به تمامی شرکت‌های آمریکا برای قطع رابطه تجاری و اداری خود با هوآوی گذشته است و تا کنون شرکت‌های بزرگی مانند گوگل، کوالکام و اینتل ارتباط خود با هوآوی را به طور کامل و یا تا حدود بسیار زیادی قطع کرد‌ه‌اند. این موضوع، به این شرکت چینی فشار زیادی را وارد ساخته است و سبب کاهش تولید و در نتیجه سقوط شدید سود آوری هوآوی شده است.

فیسبوک جدیدترین شرکتی است که به دنبال کاهش شدید ارتباط خود با هوآوی است. به طبع فیسبوک شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام و واتس‌اپ نیز از عدم پشتیبانی گوشی‌های هوآوی در آینده‌ای نزدیک خبر دادند. بر طبق خبرهای منتشر شده اپلیکیشن شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان اعلام شده در بوت اولیه یا همان راه‌اندازی اولیه روی گوشی‌های هوآوی پشتیبانی می‌شود ولی در مراحل و دفعات بعدی استفاده دیگر هیچ گونه پشتیبانی از سوی شرکت‌های خود دریافت نمی‌کند.

شبکه‌های اجتماعی پرطرفدار از گوشیهای هوآوی رخت برمی‌بندند

اگر گوگل نیز به طور کامل پشتیبانی خود از هوآوی را قطع کند در نتیجه دسترسی به فروشگاه مجازی Google play برای کاربران هوآوی از بین رفته و در نتیجه صاحبان این تلفن‌های همراه هوشمند دیگر قادر به دانلود و نصب اپلیکیشن‌های فیسبوک، واتس‌اپ و اینستاگرام نخواهند بود. کارشناسان فناوری معتقدند بعد از فیسبوک نوبت به توییتر خواهد رسید و این پیام رسان اجتماعی نیز به زودی ارتباط خود با دستگاه‌های هوآوی را قطع می‌کند. به نظر می‌رسد پل‌های پشت سر هوآوی یکی پس از دیگری در حال خبر شدن است و مدیران این شرکت چینی باید به زودی نرم‌افزارهای چینی را جایگزین اپلیکیشن‌ها و سیستم عامل موجود در گوشی‌های خود بکنند.

انتهای پیام/

شبکه‌های اجتماعی پرطرفدار از گوشیهای هوآوی رخت برمی‌بندند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
somayehprincess
۰۰:۰۵ ۲۰ تير ۱۳۹۸
واااای یعنی چع من تازه گوشی هواوی خریدم الان باس چکارکنم اینستاگرام من دایرکتم با فیلتر بازمیشه اگ فیلتر روشن نکنم دایرکتم بالانمیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۹ ۱۹ خرداد ۱۳۹۸
عالی شد یعنی دیگه از ما جاسوسی نخواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۳ ۱۹ خرداد ۱۳۹۸
صاحب تمام این شبکه های اجتماعی مارک زاکربرگ هست. ضمنا مارگ زاکربر به همراه سرگی برین و لری پیج (مدیران گوگل) به علاوه اون نادانِ همجنسگرا تیم کوک (مدیر عامل اپل) همه یهودی و جزء لابی صهیونیست هستن.
آخرین اخبار