پاکدل: لژیونر‌ها زحمت زیادی برای هندبال کشیدند / به مسابقات قهرمانی جهان برویم شرایط متفاوت می‌شود/ بدهی مالیاتی داریم

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، نشست خبری علیرضا پاکدل رئیس فدراسیون هندبال ظهر امروز با حضور محمد رضا رجبی (دبیر)، علیرضا حبیبی (مربی تیم ملی)، مراد کرمی (رئیس کمیته مسابقات)، الهام سلوکی (سرپرست نایب رئیسی بانوان) و مهدی واعظی (مدیر روابط عمومی) این فدراسیون در محل فدراسیون هندبال برگزار شد.

پاکدل: لژیونر‌ها زحمت‌های زیادی کشیدند / به مسابقات قهرمانی جهان برویم شرایط متفاوت می‌شود/ بدهی مالیاتی داریم

در این نشست ابتدا مسئولان فدراسیون به ارائه عملکرد و برنامه هایشان پرداختند و در پایان علیرضا پاکدل پاسخگوی اصحاب رسانه شد.

او در ابتدای این نشست درباره لژیونر‌های هندبال کشورمان گفت: هیچ چیزی ارزشمند‌تر و مهم‌تر از برافراشته شدن پرچم ایران نیست. هدف ما این است که دل مردم را شاد کنیم و در آسیا و جهان نتایج خوبی بگیریم.

لژیونر‌ها زحمت‌های زیادی کشیدند

او افزود: لژیونر‌ها در سال‌های گذشته برای هندبال زحمت زیادی کشیدند و در مقابل فدراسیون هندبال هم برای آن‌ها هزینه کرده و اگر ملی پوشان در اروپا حضور دارند علاوه بر تلاششان فدراسیون هم روی آن‌ها سرمایه گذاری کرده است. من رابطه خوبی با لژیونر‌ها دارم و همواره نتایج آن‌ها را دنبال می‌کنم و با آن‌ها در ارتباط بودم.

رئیس فدراسیون ادامه داد: نظر بنده و حبیبی این است که در چارچوب قوانین از تمام ظرفیت‌ها استفاده کنیم. این عزیزیان فصل سختی را سپری کردند و بیش از ۵۰ بازی انجام دادند تعدادی از این دوستان در اردوی دوم به تیم ملی اضافه شدند و خوشبختانه روز گذشته جلسه خوبی با لژیونر‌ها داشتیم و صحبت هایشان را شنیدیم. چند نفر از این دوستان آسیب دیدگی‌های داشتند که مدارک پزشکیشان را ارائه کردند و در نتیجه جلسه دیروز به این جا رسید که از اردوی آینده از همه این دوستان به غیر از برخورداری که نامه‌ای زد و اعلام کرد که دیگر نمی‌خواهد بازی ملی داشته باشد و قصد ادامه فعالیت در زمینه باشگاهی را دارد جمع خواهند شد و اردو را تشکیل می‌دهند. جا دارد همین جا برای این بازیکن آرزوی موفقیت کنم.

پاکدل ادامه داد: دیگر لژیونر‌ها که دچار آسیب دیدگی بودند از جمله برادران استکی از اردوی بعدی که یک ماه دیگر برگزار می‌شود به تیم ملحق می‌شوند. ما هم اعلام آمادگی کردیم و قرار شد یکی از این لژیونر‌ها با تمام ظرفیت در جهت رفع مصدومیت حاضر شود. ما تمام افرادی که توسط سرمربی تیم ملی دعوت شوند و مورد تائید قرار بگیرند را در لیست خواهیم داشت.

پاکدل: لژیونر‌ها زحمت‌های زیادی کشیدند / به مسابقات قهرمانی جهان برویم شرایط متفاوت می‌شود/ بدهی مالیاتی داریم

مفاد قرارداد با مربی خارجی یک طرفه بود/ برای فسخ قرارداد حق و حقوق این مربی را پرداخت کردیم

رئیس فدراسیون هندبال در خصوص قرارداد منعقد شده با سرمربی خارجی در زمان دولو سرپرست این فدراسیون بیان داشت: وزارت ورزش ضوابطی دارد که هر مربی خارجی که وارد می‌شود باید چند مسیر را طی کند تا در نهایت مورد تائید قرار بگیرد. با توجه به ظرفیت مربیان داخلی اعتقاد دارم این کاری که می‌خواست مربی خارجی انجام دهد مربیان داخلی خودمان هم می‌توانند با هزینه خیلی کمتر و کیفیت بیشتر انجام دهند. همچنین از نظر من مفاد این قرارداد یک طرفه بود و هیچ جایی برای فسخ قرار نداشتیم و علاوه بر حقوق ماهیانه از استان‌ها هنگام سفر به آن‌ها مبالغی دریافت می‌کردند و حتی هزینه ترانسفر سرمربی را هم می‌گرفتند در مجموع تمام این مسائل بر عهده فدراسیون بود.

او ادامه داد: در قرارداد درباره رده نوجوانان و جوانان مطرح شده بود که هیچ اردویی برگزار نشود و تنها یک استعداد‌های برتر را داشتیم و این سرمربی به هر استانی که رفت پول می‌گرفت. در صورتی که در قرارداد باید به گونه‌ای لحاظ می‌شد که هنگام این گونه سفر‌ها چنین مسائلی بوجود نیاید. به هر صورت وزارت زمانی که متوجه این قرارداد شد نامه‌ای زد و اعلام کرد مسیر قانونی اش را طی نکرده است. این قرارداد از دی ۹۷ بود در صورتی که از پانزدهم اسفند تاریخ خورده بود. در صحبت‌هایی که با وزارت داشتیم با مربی خارجی توافق کردیم که قرارداد فسخ شود و مجبور شدیم حق و حقوق او را پرداخت کنیم تا مربی از کشور خارج شود.

پاکدل درباره محمد رضا رجبی دبیر فدراسیون هم عنوان داشت: رجبی کار هایش را انجام می‌دهد و ما قصدی برای تغییر و تحولات نداریم. همچنین در هیئت رئیسه هم با چند استعفا رو به رو بودیم، اما افردای که حضور داشتند کارشان را با قدرت انجام می‌دهند.

تلاش می‌کنیم برای هواداران فرهنگ سازی کنیم

پاکدل در پاسخ به سوالی در خصوص رقابت‌های لیگ برتر و درگیری‌های سال گذشته آن گفت: به هر حال در رشته‌های سالنی همیشه درگیری و این گونه مسائل وجود دارد و تنها مختص هندبال و آن هم هندبال ما نیست. تمام برنامه ریزی‌های ما مبنی بر این خواهد بود که دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم. ما امسال سخت گیری بیشتری در مسائل انضباطی و اخلاقی خواهیم داشت و این مطلب را در جلسه هماهنگی گفتیم علاوه بر آن باید تلاش کنیم از طرف باشگاه‌ها فرهنگ سازی را انجام دهیم.

تیم پایه دختران آمادگی لازم را نداشت/ مسئله مالی هم در اعزام نشدن دخیل بود

رئیس فدراسیون درخصوص اعزام نشدن ۲ تیم پایه به مسابقات قهرمانی قاره کهن در بخش دختران عنوان داشت: چند دور در این رقابت‌ها حضور نداشتیم و در آخرین حضورمان که ۵ تیم در آن رقابت‌ها حاضر بودند به عنوانی بهتر از چهارمی نرسیدیم. پس از آن هم حضور نداشتیم به هر شکل برای این اعزام نشدن مربی تیم گفت برای مسابقات تیم آماده نخواهد بود و اگر به این رقابت‌ها برویم نتایج خوبی کسب نمی‌کنیم همچنین مسائل مالی هم در این خصوص دخیل بود و این برای بقیه رشته‌ها هم است می‌بینیم حامیان هم کمتر به میدان می‌آیند.

او ادامه داد: نیاز به برنامه ریزی داریم و متاسفانه فاصله مان با رقبایمان زیاد است و این در نتایج بانوان در رقابت‌های قهرمانی آسیا و قهرمانی باشگاه‌های آسیا هم خود را نشان داد به همین دلیل صلاح دیدیم در این ۲ سال هزینه صرف رده پایه کنیم تا به نتیجه خوبی برسیم.

پاکدل: لژیونر‌ها زحمت‌های زیادی کشیدند / به مسابقات قهرمانی جهان برویم شرایط متفاوت می‌شود/ بدهی مالیاتی داریم

نزدیک به ۳ میلیارد تومان بدهی مالیاتی داریم

پاکدل درباره بدهی‌های فدراسیون هندبال گفت: بدهی‌هایی که از جام ریاست جمهوری باقی مانده سایه اش روی سرمان است و چندی پیش هم در مشهد دادگاهی داشتیم. از طرف دیگر از دوره سرپرستی هم نزدیک به ۶۰۰ میلیون بدهی اضافه شد که قسمتی حقوق داوران بود که بخشی از آن را پرداخت کردیم و تنها قسمتی از آن مانده است که پیش از رقابت‌های لیگ را پرداخت می‌کنیم.

او افزود: مسئله مهم‌تر که ممکن است گریبانگیر بقیه هم باشد موضوع مالیات است، فدراسیون از سال ۹۱ تا ۹۴ اظهارنامه مالیاتش را تکمیل نکرده و خود مبلغ همراه با جریمه نزدیک ۳ میلیارد تومان است و در جلسه‌هایی که داشتیم به نتیجه نرسیدیم. این مشکلی است که می‌تواند برای خیلی چالش ساز باشد، اما امیدواریم با تلاش سلطانی فر این موضوع حل شود.

هر شخصی بخواهد به هندبال کمک کند در‌های فدراسیون به روی او باز است

رئیس فدراسیون هندبال درباره حضور فردی که در کمیته داوران حضور دارد، قضاوت می‌کند و رئیس یک هیئت هم است بیان داشت: این که رئیس هیات باشند و قضاوت می‌کنند شغل نیست، اما این مسئله که هم زمان رئیس کمیته داوران هم داور و هم ناظر باشد خودم با آن مشکل دارم. اگر قرار باشد این فرد به کارش ادامه دهد یا باید یکی از این کار‌ها را انجام دهد و یا این که فردی کلا در راس کمیته داوران باشد که تمام و کمال وقتش را صرف آن می‌کند.

پاکدل درباره حضور توکلی در فدراسیون هندبال گفت: هر شخصی بخواهد یک قدم برای فدراسیون بردارد و کمک کند در فدراسیون روی او باز است و خوشبختانه با کسی مشکل نداریم این فرد در یک دوره ۲۰ روزه کمک داد و از فدراسیون مرخص شد. او سمتی در فدراسیون ندارد و اطلاعی درباره رابطه اش با فدراسیون جهانی ندارم و حالا هم هر جا که هست برای او آرزوی موفقیت می‌کنم.

او افزود: می‌خواهیم از جوانان تحصیل کرده و نخبه هندبال استفاده کنیم مانند خوشنویس که در یکی از مهم‌ترین کمیته‌ها که به نظرم کمیته استعداد یابی است حضور دارد همچنین در بخش نایب رئیسی بانوان با توجه به گزینه‌ها تلاش کردیم بهترین گزینه را انتخاب کنیم و قطعا این انتخاب‌ها را در آینده و در دیگر بخش‌ها هم خواهید دید.

پاکدل درباره هزینه دوره بدنسازی که قرار است به مبلغ نفری یک میلیون ۷۰۰ هزار تومان برگزار شود گفت: اگر کسی بخواهد دوره را در خارج از کشور بگذراند باید ۱۵ تا ۲۰ میلیون هزینه کند، اما ما شرایطی فراهم کردیم که که همه بتوانند در این کلاس‌ها شرکت کنند و این هزینه صرف کلاس، اسکان و تغذیه هم می‌شود.

پاکدل: لژیونر‌ها زحمت‌های زیادی کشیدند / به مسابقات قهرمانی جهان برویم شرایط متفاوت می‌شود/ بدهی مالیاتی داریم

باشگاه‌های بانوان در رقابت‌های قهرمانی آسیا حاضر نمی‌شوند

رئیس فدراسیون هندبال کشورمان در خصوص حضور تیم‌های بانوان در رقابت‌های قهرمانی باشگاه‌های آسیا گفت: نماینده‌های بانوان در این رقابت‌ها حاضر نشدند یکی بابت هزینه‌ها بود. با وجود این که رایزنی کردیم و روزی ۱۰۰ دلار به ازای هر بازیکن تخفیف گرفتیم و سهم هر بازیکن را به ۵۰ دلار به ازای هر نفر در یک روز رساندیم، اما هر سه باشگاه ذوب آهن، سپاهان و چمران حضور پیدا نکردند. البته یک بحث دیگر هم بود که منتقل کردیم به طور مثال چهار سال است این رقابت‌ها در قزاقستان برگزار می‌شود و ۳ تیم از کشور میزبان به این رقابت‌ها می‌آیند. سال گذشته تیم شهید چمران لارستان با وجود هزینه سنگینی که در این زمینه انجام داد به مشکل خورد.

او ادامه داد: درست است که فاصله مان با تیم‌های اول زیاد است، اما کنفدراسیون آسیا می‌تواند کاری کند که انگیزه برای حضور در این رقابت‌ها بیشتر شود همچنین امسال هم این رقابت‌ها بازهم قرار است به میزبانی قزاقستان برگزار شود و ۲ تیم از چهار تیم حاضر قزاق هستند.

در سال‌های قبل با ریزش در تعداد تیم‌های باشگاهی رو به رو بودیم

پاکدل در ادامه و درباره باشگاه‌ها بیان داشت: مشکلات ریزش تیم‌ها در لیگ وجود داشت. متاسفانه این مشکلات وجود دارد شاید به دلیل زیر ساخت‌های هندبال در استان‌ها، شرایط اقتصادی و ... تاثیر گذار است به طور مثال می‌بینید تیمی مثل نفت و گاز که در پشت خود شرکت نفت را دارد با مشکل رو به رو شود. به هر صورت ما تصمیم گرفتیم امسال هر تیمی را نداشته باشیم و حتی اگر ۸ تیم، اما با کیفیت و پر بار داشته باشیم بهتر از لیگی است که در میانه راه ریزش داشته باشد.

او افزود: در تلاش هستیم تا تیم نفت و گاز گچساران را نگه داریم و در حال رابزنی و گفتگو در این رابطه هستیم همچنین امیدوارم مشکل سبزوار هم حل شود و بتواند در رقابت‌های لیگ حاضر شود.

نداشتن میزبانی در چند سال گذشته برای ما مشکل ساز بوده است

پاکدل در خصوص مطرح شدن این مسئله که احتمالا ایران میزبان رقابت‌های قهرمانی آسیا و انتخابی جهان در بهمن ماه شود گفت: تمام تلاشمان را می‌کنیم و اگر موفق شویم شرایط سختی خواهیم داشت، اما نداشتن میزبانی در چند سال گذشته هم برای ما مشکل ساز بوده است. خوشبختانه تعامل خوبی با فدراسیون آسیا داشتیم و امیدوارم به موفقیت برسیم.


بیشتر بخوانید: 

پاکدل: مربی خارجی باید تراز اول باشد وگرنه سرمربی داخلی بهتر است/ سلوکی: در رده پایه از کشور‌های صاحب سبک الگو‌برداری کردیم‌

تیم ملی هندبال ایران در تورنمنت ترکیه حاضر نمی‌شود


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار