معاونت علمی در هفته‌ای که گذشت؛

از امضا ۶۰ قرارداد در حوزه سلامت تا فروش ۹۰ هزار میلیارد تومانی محصولات دانش بنیان

هفته گذشته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اخباری متعدد داشت که در این بسته خبری آن‌ها را بازگو می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری‌های نوین گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران،  هفته گذشته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اخبار متعددی داشت که در این بسته خبری آنها‌ را بازگو ‌می‌کنیم.

۹۰ هزار میلیارد تومان حجم فروش محصولات دانش بنیان

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در نشست صمیمی شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها با علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به شكل گیری اکوسیستم نوآوری در کشور، بیان کرد: اكوسيستم نوآوری در ایران درحال رشد وبالنگي است و معاونت علمی و فناوری در حال تکمیل اجزای این اکوسیستم است.

وی با اشاره به كمك‌های  مجلس افزود: در ادامه اين مسيرما همچنان به کمک های مادی و معنوی مجلس نیازمند هستیم.

رییس ستاد فرهنگ سازی اقتصاد دانش بنیان درباره فروش شرکت های دانش بنیان، تصریح کرد: فروش این شرکت ها سال گذشته ۹۰ هزار میلیارد تومان بود. همچنن فروش شرکت های مستقر در پارک فناوری پردیس معاونت علمی و فناوری در سال گذشته حدود ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بود.

امضا ۶۰ قرارداد در حوزه سلامت

سورنا ستاری معاون علمی فناوری رئیس جمهور امروز در مراسم رونمایی از هفت محصول استراتژیک حوزه بهداشت و سلامت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بیش از پنج سال است که با وزارت بهداشت در حال همکاری و تعامل خوبی در زمینه فناوری‌های حوزه سلامت و دارویی هستیم و رونمایی هفت مورد امروز بخشی کوچکی از همکاری‌های ما با وزارت بهداشت است.

وی ادامه داد: در سالیان گذشته بیش از ۶۰ مورد قرارداد در حوزه دارو و سلامت با وزارت بهداشت به امضا رسانده ایم و بیشترین اعتبارات معاونت علمی فناوری مربوط به توسعه فناوری در حوزه بهداشت است که عدد قابل توجهی در زمینه مصارف دارو و مواد اولیه دارویی اختصاص داده شده است.

اطلاعات آزمایشگاهی یکپارچه می‌شود

 رضا اسدی فرد رئیس شبکه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در مراسم امضای تفاهم نامه‌ای که بین شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردیمعاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و مرکز آزمون، بازرسی و استانداردسازی وزارت نیرو منعقد شد، اظهار کرد: فرهنگ سازی و بازی سازی در حوزه استفاده از تجهیزات آزمایشگاهی بسیار مهم و ضروری است و باید به این بخش توجهی ویژه‌ داشته باشیم.

وی افزود: شبکه آزمایشگاهی ۱۵ سال پیش به صورت تخصصی در حوزه نانو کار خود را آغاز کرد، اما با دستور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری این شبکه گسترش یافته و همه حوزه‌ها را در برگرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار